Tarlós István közölte: a lebonyolítás legapróbb technikai részleteinek befejezéséig a főváros változatlan formában ellátja a szolgáltatást.
Az agglomerációs tömegközlekedés kérdésében kezdettől fogva finanszírozási és nem szolgáltatási problémáról beszélünk – mondta. Hozzátette, a tárgyalásokon elsőként azt vetette fel, hogy az állam biztosítsa az agglomerációs közlekedés fedezetét, de Orbán Viktor miniszterelnök a decemberi elvi megegyezéskor az átvétel mellett döntött.
Tarlós István kitért arra is, hogy a kérdésben a főváros tud az állammal egyezkedni. A jelenlegi egyeztetési hangulat nem ilyen, de – mint mondta – kivethetik a jövőben bevezetendő dugódíjat az összes Volán-buszra, felszámíthatnak pénzt a buszfordulókért, továbbá megfontolhatják a „behajtási díj kivetését akár a MÁV-ra is”. Szerencsére nem ebbe az irányba halad a dolog, de a fővárosnak is vannak adui – fogalmazott.
A Fővárosi Közgyűlés szerdán támogatta a 2024-es budapesti olimpiai pályázat alapját képező helyszín-kiválasztási javaslatot. A főpolgármester ezzel kapcsolatban azt mondta: a javaslat figyelembe veszi a Budapest 2030 elnevezésű, hosszú távú fejlesztési koncepciót, a Budapest 2020 elnevezésű integrált településfejlesztési stratégiát, valamint Budapest valamennyi tematikus fejlesztési programpontját.
Budapest településszerkezete messzemenőkig alkalmas az olimpiai játékok megrendezésére – tette hozzá Tarlós István.