A főpolgármester nem cáfolta az Indexnek, hogy Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadó közvetített az ügyben, sőt, közölte, hogy Habony valóban pozitív, jószolgálati szerepet töltött be, amit köszön neki. Tarlós szerint a felek megfeszültek a vitában, és bár nem akart háborút, de nem engedett volna.
Az utóbbi napokban kicsúcsosodott a BKV finanszírozásával kapcsolatos vita. Tarlós István három napja töretlenül adta az interjúkat, melyekben kardinális pontként a támogatások redukálása ellen érvelt, és tarthatatlannak nevezte a veszteséges agglomerációs közlekedés finanszírozását. „Szégyellje magát, aki így bánik a szövetségesével” – mondta az Indexnek szerdán, reagálva arra, hogy Rogán Antal és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter javaslatára a parlament úgy támogatta a BKV-t, hogy 20 milliárd forintot elvont a fővárostól. A Magyar Nemzet kérdésére még szerdán mondta (ami a csütörtöki számban jelent meg – a szerk.): ha nulla forint jutna Budapest fejlesztésére, elfelejthetjük az olimpiarendezést. Megjegyezte: mára leegyszerűsödött a kérdés az agglomerációs busz- és HÉV-járatok finanszírozására.
Akkor azt mondta: ha az állam nem az ő kérésére, hanem Orbán Viktor határozott ígéretére átveszi a finanszírozást, a többit a fővárosi önkormányzat már maga is megoldja. Úgy tűnik, a probléma megoldódott, melyet Lázár János a csütörtöki kormányinfón jelentett be, miszerint
„jó hangulatú tárgyalások voltak. A fővárosnak azt kell finanszíroznia, ami törvényben elő van írva számára. A Volán és a MÁV segítségével az állam átveszi az agglomerációs közlekedést, sőt a HÉV átvételére is készen áll az állam.”