Palkovics: Okafogyottá vált a pedagógustüntetés

Az oktatási államtitkár szerint szakmai egyeztetéseket kell folytatni.

MTI
2016. 02. 13. 11:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Palkovics László budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta: a felvetett problémák jelentős részével foglalkozni kell, ezért hozták létre a kerekasztalt. Ízlés kérdése, hogy valaki tárgyalni szeret vagy inkább tüntet – jegyezte meg. Szerinte szakmai egyeztetéseket kell folytatni, és a politikát nem célszerű bevinni az iskolákba.

Szólt arról is, hogy négyórás egyeztetést folytatott a tiltakozást elindító miskolci Herman Ottó Gimnázium tanári karával. Kérdésre az esetleges pártpolitikai háttérről vagy motivációról azt mondta: ami a szakmai egyeztetéseken elhangzott, az szakmai típusú ügy volt.

Az oktatási államtitkár felidézte a köznevelési kerekasztal e heti ülését, és kitért arra, hogy a tárgyalásokon nem volt olyan ügy, amelyet ne érintettek volna, nem volt tabutéma. Mindenről tárgyaltak, mindenről tárgyalni fognak, és megoldást fognak találni – ígérte Palkovics László.

Megerősítette, hogy továbbra is várják a kerekasztalra azokat, akik meghívást kaptak. Hozzátette: az előző hetekben mindenkivel tárgyaltak, a sztrájkbizottsági formák között a Pedagógusok Szakszervezetével, a kerekasztalon a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetével. Nyitottak a további tárgyalásra velük is – hangsúlyozta.

Jelezte azt is, hogy a köznevelési kerekasztal következő ülése két hét múlva lesz, és azt kibővítik az OECD oktatási igazgatósága szakértőivel. Közlése szerint ez alatt a két hét alatt üléseznek a szakértői munkacsoportok, és szeretnének megoldást találni a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) működési, finanszírozási problémáira, valamint elkezdik a szervezeti átalakítását is.

Fontos célként jelölte meg ezzel összefüggésben, hogy közelebb hozzák az iskolákhoz a döntéshozatali folyamatokat. Úgy fogalmazott: a Klik szervezete túlcentralizált, és a tankerületek szintje beépült az iskolák és a döntéshozatal közé. Ezt a túlcentralizált szervezetet át kell alakítani – hangsúlyozta. Hozzátette: a szervezeti átalakítással reményei szerint a működési anomáliákra is megoldást találnak.

Palkovics jelezte: módosítják, illetve már részben módosították a pedagógusok minősítési és értékelési rendszerét. Kiemelte a tanulók terhelésének a csökkentését, ennek a témának előre hozták és elkezdik a tartalmi áttekintését. Ebből levezethető lesz majd a tanárok munkaterhelése is – tette hozzá. Igyekeznek megoldást találni arra is, hogy miután távol került a fenntartó az iskoláktól, kommunikációs problémák is felmerültek – említett egy másik területet.

Kitért arra is, hogy az Országgyűlés kulturális bizottságának ülésén felmerült, a kerekasztalt bővítsék ki pártokkal, ezt azonban nem tartja jó ötletnek. A politizálás terepe a parlament, a szakmai ügyeké pedig a kerekasztal – jelentette ki Palkovics László.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.