Palkovics: Okafogyottá vált a pedagógustüntetés

Az oktatási államtitkár szerint szakmai egyeztetéseket kell folytatni.

MTI
2016. 02. 13. 11:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Palkovics László budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta: a felvetett problémák jelentős részével foglalkozni kell, ezért hozták létre a kerekasztalt. Ízlés kérdése, hogy valaki tárgyalni szeret vagy inkább tüntet – jegyezte meg. Szerinte szakmai egyeztetéseket kell folytatni, és a politikát nem célszerű bevinni az iskolákba.

Szólt arról is, hogy négyórás egyeztetést folytatott a tiltakozást elindító miskolci Herman Ottó Gimnázium tanári karával. Kérdésre az esetleges pártpolitikai háttérről vagy motivációról azt mondta: ami a szakmai egyeztetéseken elhangzott, az szakmai típusú ügy volt.

Az oktatási államtitkár felidézte a köznevelési kerekasztal e heti ülését, és kitért arra, hogy a tárgyalásokon nem volt olyan ügy, amelyet ne érintettek volna, nem volt tabutéma. Mindenről tárgyaltak, mindenről tárgyalni fognak, és megoldást fognak találni – ígérte Palkovics László.

Megerősítette, hogy továbbra is várják a kerekasztalra azokat, akik meghívást kaptak. Hozzátette: az előző hetekben mindenkivel tárgyaltak, a sztrájkbizottsági formák között a Pedagógusok Szakszervezetével, a kerekasztalon a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetével. Nyitottak a további tárgyalásra velük is – hangsúlyozta.

Jelezte azt is, hogy a köznevelési kerekasztal következő ülése két hét múlva lesz, és azt kibővítik az OECD oktatási igazgatósága szakértőivel. Közlése szerint ez alatt a két hét alatt üléseznek a szakértői munkacsoportok, és szeretnének megoldást találni a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) működési, finanszírozási problémáira, valamint elkezdik a szervezeti átalakítását is.

Fontos célként jelölte meg ezzel összefüggésben, hogy közelebb hozzák az iskolákhoz a döntéshozatali folyamatokat. Úgy fogalmazott: a Klik szervezete túlcentralizált, és a tankerületek szintje beépült az iskolák és a döntéshozatal közé. Ezt a túlcentralizált szervezetet át kell alakítani – hangsúlyozta. Hozzátette: a szervezeti átalakítással reményei szerint a működési anomáliákra is megoldást találnak.

Palkovics jelezte: módosítják, illetve már részben módosították a pedagógusok minősítési és értékelési rendszerét. Kiemelte a tanulók terhelésének a csökkentését, ennek a témának előre hozták és elkezdik a tartalmi áttekintését. Ebből levezethető lesz majd a tanárok munkaterhelése is – tette hozzá. Igyekeznek megoldást találni arra is, hogy miután távol került a fenntartó az iskoláktól, kommunikációs problémák is felmerültek – említett egy másik területet.

Kitért arra is, hogy az Országgyűlés kulturális bizottságának ülésén felmerült, a kerekasztalt bővítsék ki pártokkal, ezt azonban nem tartja jó ötletnek. A politizálás terepe a parlament, a szakmai ügyeké pedig a kerekasztal – jelentette ki Palkovics László.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.