Tarlós: Jóval kisebbnek kellene lennie a BKK-nak

A főpolgármester jelezte: elengedhetetlen a létszámcsökkentés a kétezer fős cégnél.

mr
2016. 02. 05. 12:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Számos, a fővárosi és az agglomerációban élő lakosságot érzékenyen érintő kérdésről beszélt a mai Budapestinfón Tarlós István budapesti főpolgármester. (Percről percre tudósításunkat itt olvashatja.) A politikus a hulladékról szóló törvény kapcsán elmondta: a házhoz menő szelektív gyűjtés bevezetése jelentősen növelte a költségeket, az FKF ezt a közszolgáltatási díjból fedezte, viszont ez a rezsicsökkentés miatt beszűkült. Ezért a törvény módosítását kezdeményezte a minisztériumnál.

Az agglomerációs közlekedés visszavételéről Tarlós elmondta, hogy támogatja a kormányt és a miniszterelnököt, de szükség esetén vitázik is. A főváros átvállalt egy szolgáltatást az agglomerációs közlekedésnél, azonban ezt nem fizették ki – jelezte, majd hozzátette: a főváros nem tartozik sem az államnak, sem pedig a MÁV-nak. Közölte, az agglomerációs közlekedés állam általi visszavételéről szóló alapmegállapodás várhatóan február 17-éig megszületik.

A főpolgármester emlékeztetett: nem az a célja, hogy a 65 év felettiek közlekedésének díjmentességét elvegyék, csak azt, hogy a kormány kompenzálja azt a veszteséget, ami e törvény miatt éri a fővárost, hiszen a díjmentességből fakadó veszteség évente 8 milliárd 71 millió forint.

A BKK szétdarabolásával kapcsolatban a politikus elmondta, hogy az erről szóló információk homokra épülnek. Így továbbra is vitáznak a kormánnyal arról, hogy a céget miért duzzasztották kétezer főssé, hiszen a BKK-nak jóval kisebbnek kellene lennie. Véleménye szerint ebből a kétezer főből le kell vonni az ellenőröket, azonban még így is marad 1300 ember. Ezért elengedhetetlen a létszámcsökkentés.

Továbbá jelezte: elkészült 3-as metró infrastrukturális felújításának ütemterve, amely szerint a végső átadási határidő 2019. szeptember 30. A 3-as metró felújított szerelvényei azonban már korábban, 2019 nyarán forgalomba állhatnak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.