Tarlós: Jóval kisebbnek kellene lennie a BKK-nak

A főpolgármester jelezte: elengedhetetlen a létszámcsökkentés a kétezer fős cégnél.

mr
2016. 02. 05. 12:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Számos, a fővárosi és az agglomerációban élő lakosságot érzékenyen érintő kérdésről beszélt a mai Budapestinfón Tarlós István budapesti főpolgármester. (Percről percre tudósításunkat itt olvashatja.) A politikus a hulladékról szóló törvény kapcsán elmondta: a házhoz menő szelektív gyűjtés bevezetése jelentősen növelte a költségeket, az FKF ezt a közszolgáltatási díjból fedezte, viszont ez a rezsicsökkentés miatt beszűkült. Ezért a törvény módosítását kezdeményezte a minisztériumnál.

Az agglomerációs közlekedés visszavételéről Tarlós elmondta, hogy támogatja a kormányt és a miniszterelnököt, de szükség esetén vitázik is. A főváros átvállalt egy szolgáltatást az agglomerációs közlekedésnél, azonban ezt nem fizették ki – jelezte, majd hozzátette: a főváros nem tartozik sem az államnak, sem pedig a MÁV-nak. Közölte, az agglomerációs közlekedés állam általi visszavételéről szóló alapmegállapodás várhatóan február 17-éig megszületik.

A főpolgármester emlékeztetett: nem az a célja, hogy a 65 év felettiek közlekedésének díjmentességét elvegyék, csak azt, hogy a kormány kompenzálja azt a veszteséget, ami e törvény miatt éri a fővárost, hiszen a díjmentességből fakadó veszteség évente 8 milliárd 71 millió forint.

A BKK szétdarabolásával kapcsolatban a politikus elmondta, hogy az erről szóló információk homokra épülnek. Így továbbra is vitáznak a kormánnyal arról, hogy a céget miért duzzasztották kétezer főssé, hiszen a BKK-nak jóval kisebbnek kellene lennie. Véleménye szerint ebből a kétezer főből le kell vonni az ellenőröket, azonban még így is marad 1300 ember. Ezért elengedhetetlen a létszámcsökkentés.

Továbbá jelezte: elkészült 3-as metró infrastrukturális felújításának ütemterve, amely szerint a végső átadási határidő 2019. szeptember 30. A 3-as metró felújított szerelvényei azonban már korábban, 2019 nyarán forgalomba állhatnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.