Délelőtt rakta ki az LMP politikusa Facebook-oldalára, hogy értesülése szerint bekérték a hiányzók neveit.
Mint ismert, a „Nem leszek suliban” mozgalom szervezése nyomán hétfőn az oktatási rendszer és a Klik működése ellen demonstráltak szülők országszerte azzal, hogy nem engedték iskolába gyermekeiket.
A politikus megkeresésünkre elmondta: egy tanárnőtől kapta az információt, akit felháborítottak a történtek – akárcsak a tanári kar jelentős részét. „Elegük van már, sokan támogatják ezt az akciót.” Mint mondta, a pedagógus egyelőre inkognitóban kíván maradni, azonban meglehet, hogy hamarosan felfedi kilétét.
Kérdésünkre Hadházy elárulta, hogy a szekszárdi Garay János Általános Iskoláról van szó. Hozzátette: több osztályról tud, ahol a gyerekek fele nem ment iskolába hétfőn, vagy ha mégis, sokan kockás ingben jelentek meg.
Portálunk úgy tudja, az iskolát valóban megkereste a Klik, hogy megtudják: hány olyan diák hiányozott, aki nem volt beteg aznap. Hogy ez hétköznapi dolognak számít-e, arról egy gimnázium vezetőjét kérdeztük.
„Eddig soha nem fordult még elő, hogy a Klik bekérte volna a diákok szülői igazolását a hiányzásokra” – mondta el az MNO-nak Hajnal Gabriella, a Tamási Áron Általános Iskola és Német Két Tannyelvű Nemzetiségi Gimnázium igazgatója. Hajnal portálunknak azt is elárulta, eddig ő maga nem látott olyan rendeletet, vagy törvényt, amely előírná, pontosan hány hiányzást igazolhat gyerekének a szülő. Mint mondta, ezt az adott intézmény házirendje szabályozza.
Az iskola igazgatója pedig nem kívánt nyilatkozni az MNO-nak, azzal indokolva: ki szeretne maradni a politikából.
A Klik kérdéseinkre az alábbi választ küldte: „A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
nem kérte és soha nem is fogja kérni az intézmények vezetőit, hogy küldjék el azoknak a diákoknak a nevét, akik február 29-én nem mentek vagy mentek az iskolába. Egy gyermeket sem érhet hátrányos megkülönböztetés azért, mert nem vett részt a hétfői oktatáson. Az állami fenntartó kiemelt feladatának tartja a gyermekek érdekeit érvényesíteni, a folyamatos oktatást biztosítani és egyenlő esélyt teremteni a köznevelésben résztvevő diákjai és pedagógusai számára.”