A képviselők 123 igen szavazattal, 6 nem ellenében és 45 tartózkodás mellett hirdették ki az építkezés kivitelezéséről és finanszírozásáról szóló, Pekingben tavaly november 24-én aláírt, kínai–magyar kétoldalú egyezményt.
A beruházás elsődleges célja, hogy a görögországi Pireusz kikötőjébe érkező kínai áruk vasúton közelíthessék meg az Európai Uniót. Ehhez a magyarországi szakaszon a Budapest-Ferencváros–Kelebia, országhatár közötti vasútvonalon 160 kilométeren alakítanak ki új kétvágányú, villamosított, az európai szabványnak megfelelő pályát, amelyen akár 740 méter hosszú tehervonatok is közlekedhetnek, a személyvonatok sebessége pedig elérheti az óránkénti 160 kilométert.
A tervek szerint a projekt 2018-as megvalósítása után a jelenlegi nyolc óráról három és fél órára csökken a Budapest–Belgrád közötti vonatút ideje.