Átadták a 10-es főút új nyomvonalú szakaszát

A rendezvényen Varga államadósságot is csökkentett.

MTI
2016. 06. 10. 17:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, a térség országgyűlési képviselője az átadó ünnepségen kiemelte: a magyar kormány eltökélt abban, hogy a gazdaságfejlesztés folytatódjon. Hozzátette, az uniós és hazai forrásokból történő beruházásokat a magyar gazdaság teljesítményének jelentős mértékű javulása teszi lehetővé.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára hangsúlyozta, hogy a közlekedés fejlesztése a kormány egyik fontos célkitűzése.

Varga Mihály kiemelte, a gazdaság növekedéséből adódó többletforrást az államadósság csökkentésére, adócsökkentésre és további béremelésekre fordítja a költségvetés.

A nemzetgazdasági miniszter hangsúlyozta: fenn kell tartani a beruházási lendületet, miután tavaly 6 ezer milliárd forint értékű beruházás jött létre az országban.

Varga Mihály szólt a kormány és Óbuda közötti együttműködés eredményességéről, amely hozzájárul fejlesztések megvalósulásához, az életminőség javulásához. Rámutatott: a mostani beruházás révén gyorsabb, biztonságosabb lesz közlekedés, jelentősen csökken a zajszennyezés, ezzel jobb lesz az életminőség.

A kormány támogatja a helyi fejlesztéseket és a miniszter példaértékűnek nevezte a kormány és a települési önkormányzatok együttműködését. A körzet országgyűlési képviselőjeként a kabinet támogatását élvező más óbudai beruházásokról is említést tett, így – egyebek közt – a Kiscelli Múzeum felújításáról, az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Kollégiumának rekonstrukciójáról, a Heltai Jenő téri piac átépítésről, az Árpád Gimnázium energetikai korszerűsítéséről.

Fónagy János kiemelte: a Budapest–Esztergom vasútvonal fejlesztése meghozta az eredményét, a MÁV-Start adatai alapján az elmúlt fél évben 2011-hez, a felújítás előtti utolsó teljes menetrendi időszakhoz képest az utasforgalom felével, az eladott jegyek száma negyedével nőtt ezen a vonalon.

Júliusban megkezdődhet az Esztergom–Budapest vasútvonal villamosítása is, és ez hozzájárulhat ahhoz a tervhez, hogy 2020-ra szinte kizárólag korszerű, környezetkímélő, kényelmes motorvonatok közlekedjenek a budapesti elővárosi vasúti forgalomban – tette hozzá Fónagy János.

A jövő évi költségvetési javaslatban a közlekedésre fordítható források bővülnek – hívta fel a figyelmet az államtitkár.

A kormány a következő években nemzeti forrásból is támogatja a közúthálózat nagyarányú fejlesztését, fenntartását, korszerűsítését – jelentette ki Fónagy János, példaként említette, hogy a tervekben szerepel Esztergom közúti összekapcsolása az M1-essel.

A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a Budapest–Esztergom vasútvonal felújításához kötődő 7 milliárd forint uniós forrás felhasználással és a hazai társfinanszírozással megvalósult közúti beruházás keretében 5,3 kilométer utat építettek, hat műtárgyat alakítottak ki, újítottak fel, és két szintbeli vasúti-közút kereszteződést váltottak ki.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.