Átadták a 10-es főút új nyomvonalú szakaszát

A rendezvényen Varga államadósságot is csökkentett.

MTI
2016. 06. 10. 17:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, a térség országgyűlési képviselője az átadó ünnepségen kiemelte: a magyar kormány eltökélt abban, hogy a gazdaságfejlesztés folytatódjon. Hozzátette, az uniós és hazai forrásokból történő beruházásokat a magyar gazdaság teljesítményének jelentős mértékű javulása teszi lehetővé.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára hangsúlyozta, hogy a közlekedés fejlesztése a kormány egyik fontos célkitűzése.

Varga Mihály kiemelte, a gazdaság növekedéséből adódó többletforrást az államadósság csökkentésére, adócsökkentésre és további béremelésekre fordítja a költségvetés.

A nemzetgazdasági miniszter hangsúlyozta: fenn kell tartani a beruházási lendületet, miután tavaly 6 ezer milliárd forint értékű beruházás jött létre az országban.

Varga Mihály szólt a kormány és Óbuda közötti együttműködés eredményességéről, amely hozzájárul fejlesztések megvalósulásához, az életminőség javulásához. Rámutatott: a mostani beruházás révén gyorsabb, biztonságosabb lesz közlekedés, jelentősen csökken a zajszennyezés, ezzel jobb lesz az életminőség.

A kormány támogatja a helyi fejlesztéseket és a miniszter példaértékűnek nevezte a kormány és a települési önkormányzatok együttműködését. A körzet országgyűlési képviselőjeként a kabinet támogatását élvező más óbudai beruházásokról is említést tett, így – egyebek közt – a Kiscelli Múzeum felújításáról, az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Kollégiumának rekonstrukciójáról, a Heltai Jenő téri piac átépítésről, az Árpád Gimnázium energetikai korszerűsítéséről.

Fónagy János kiemelte: a Budapest–Esztergom vasútvonal fejlesztése meghozta az eredményét, a MÁV-Start adatai alapján az elmúlt fél évben 2011-hez, a felújítás előtti utolsó teljes menetrendi időszakhoz képest az utasforgalom felével, az eladott jegyek száma negyedével nőtt ezen a vonalon.

Júliusban megkezdődhet az Esztergom–Budapest vasútvonal villamosítása is, és ez hozzájárulhat ahhoz a tervhez, hogy 2020-ra szinte kizárólag korszerű, környezetkímélő, kényelmes motorvonatok közlekedjenek a budapesti elővárosi vasúti forgalomban – tette hozzá Fónagy János.

A jövő évi költségvetési javaslatban a közlekedésre fordítható források bővülnek – hívta fel a figyelmet az államtitkár.

A kormány a következő években nemzeti forrásból is támogatja a közúthálózat nagyarányú fejlesztését, fenntartását, korszerűsítését – jelentette ki Fónagy János, példaként említette, hogy a tervekben szerepel Esztergom közúti összekapcsolása az M1-essel.

A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a Budapest–Esztergom vasútvonal felújításához kötődő 7 milliárd forint uniós forrás felhasználással és a hazai társfinanszírozással megvalósult közúti beruházás keretében 5,3 kilométer utat építettek, hat műtárgyat alakítottak ki, újítottak fel, és két szintbeli vasúti-közút kereszteződést váltottak ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.