Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára az új elkerülő egyik felüljáróján tartott avatóünnepségen elmondta: a hét kilométeres új útszakaszon kétszer két forgalmi sávot alakítottak ki. Az új szakasz egyszerre könnyíti meg az utazók és az ott lakók életét, hiszen a város elkerülésével köti össze a 8-as főutat az M7-es autópályával.
Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere azt mondta, a fejlesztés összefogással, nemzetgazdaságilag kiemelt jelentőségű beruházásként valósult meg. Megjegyezte, a város már a 90-es évek óta várt erre a fejlesztésre.
Kondrik Kornél, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese az út műszaki paramétereiről elmondta: hét kilométeren kétszer két sávon 110 kilométer per órás sebességgel lehet közlekedni hétfőtől. Ez az utazási idő 8-10 perces csökkenését jelenti Veszprém felől az M7-es autópálya felé a korábbi útvonalakhoz képest.
Az elkerülő szakaszon épült hét felüljáró és egy zsilip, 750 ezer köbméter földmunkát végeztek, 31,6 ezer köbméter aszfaltburkolatot terítettek le, és 27 ezer méter vezetőkorlátot építettek meg.
A környező beruházásokról elmondta, Veszprém megyében tavaly több ütemben 16 kilométer hosszan adták át a 8-as főút négysávossá alakított útszakaszait, jelenleg pedig folyamatban van a várpalotai elkerülő szakasz építése, amit várhatóan 2017 év végén helyeznek forgalomba. A Szabadegyháza-ipartelep elkerülő út kivitelezésére kiírt közbeszerzési pályázat eredményessége esetén ősszel ott is megindulhat a munka. Szintén a NIF Zrt. beruházásában valósul meg a székesfehérvári vasútállomás korszerűsítése, ahol július végén újra megnyílik az utascsarnok – tette hozzá.