A tárcák elszámolnak milliárdjaikkal

Mélyen „belenyúlt” a minisztériumok zsebébe Mesterházy Attila.

Katona Mariann
2016. 08. 05. 17:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mélyen „belenyúlt” a minisztériumok zsebébe Mesterházy Attila. A szocialista politikus írásbeli kérdések tucatjait tette fel a tárcáknak a gazdálkodásukról. Ügyvédi szerződések, informatikai fejlesztések, tanácsadói megbízások – csak néhány, amire az ellenzéki képviselő kíváncsi volt. Tegnap délutánra bőven meghaladta a százat a minisztériumi válaszok száma, a Miniszterelnökség például összesen 170 oldalnyi táblázatban adott meg minden adatot, igen részletesen.

A válaszokból kiderült például, hogy Miniszterelnökségen telefonálnak a legtöbbet. Lázár János tárcájánál tavaly november óta idén júliusig csaknem 23,5 millió forint volt a mobilos hívásköltség, és ehhez jött még majdnem 1 milliós vezetékes telefonszámla. Alig van lemaradva a Rogán Antal irányította Miniszterelnöki Kabinetiroda, ahol 19,5 millió forintot kellett fizetniük a mobilok után, ők már nem is használnak vezetékes készülékeket. Összesen egyébként a nyolc minisztérium telefonköltsége a bő fél év alatt meghaladta a 81 millió forintot.

Nem jelent meglepetést, de a Külügyminisztérium állománya költött legtöbbet különféle külföldi kiküldetésekre, tavaly ősztől idén nyár közepéig 950 milliónál is többet használtak fel erre. Érdekesség viszont, hogy Rogán Antalék mindössze 15 milliót fordítottak ilyen célra. Több minisztérium azonban már nem volt ennyire segítőkész, és a rengeteg adatot táblázatba rendezve ugyan megadták, azt azonban már nem tették meg, hogy a költségeket is összesítsék. A Belügyminisztérium 8, a honvédelmi tárca már 16, a Miniszterelnökség pedig 34 oldalon keresztül sorolta, hogy hány utazást bonyolítottak le.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.