Kilenc BKK-járat ritkul, kettő bővül

A birtokunkban lévő dokumentum szerint összesen tizenegy BKK-járat sűrűsége csökken.

2016. 08. 24. 12:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hat troli- és egy villamos-, valamint két buszjáraton a kihasználtságot növelő menetrendi szűkítéseket vezet be szeptembertől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), két autóbuszvonalon viszont zsúfoltságcsökkentő, üzemidő-növelő lépéseket tesz – közölte lapunk érdeklődésére Dabóczi Kálmán. A BKK vezérigazgatója rendelkezésünkre bocsátotta a végleges szeptemberi változásokat, követési időket bemutató táblázatot. Ez pedig cáfolja a tegnap a fővárosi ellenzék és a BKK egykori vezetőinek körében izgalmat keltő, 3-5 százalékos járatritkításról szóló hétfői sajtóhíresztelést. Az MSZP a Fővárosi Közgyűlés elé vinné a menetrendet szabályozó paraméterkönyv ügyét, és tiltakozott a MLP is.

– Feleslegesen, mert nincs semmiféle járatritkítás, így a közgyűlés sem foglalkozik azzal – közölte lapunkkal Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója.

A birtokunkban lévő dokumentum szerint összesen tizenegy BKK-járat sűrűsége csökken minimális mértékben. Ezek között van az 50-es villamos, a 72-es, a 75-ös, a 76-os, a 77-es, a 81-es és a 82-es trolibusz, a 95–195-ös és a 109-es autóbusz. Bővül a szolgáltatás a 182-es járatcsalád esetében és a 108E jelű buszvonalon.

– Ez nem járatcsökkentési program, amely érdemi megtakarítást sem jelent, főleg nem azt, hogy az utasokon spórolnánk – mondta Dabóczi Kálmán az Indexnek azon „értesülésére”, hogy a fővárosi tömegközlekedés több mint 140 milliárdos idei költségvetéséből 100 millió forint hiányozna. Ezt tagadta, s mint mondta: kisebb menetrendi ritkításokra és bővítésekre folyamatosan, az év minden szakában számíthatunk a 340 vonalon zajló tömegközlekedésben.

A BKK emlékeztetett: a budai fonódó villamoshálózaton augusztus végétől október közepéig folytatódnak a peronépítések, amelyek vágányzárral, járatösszevonásokkal, elterelésekkel járnak. A szeptember 1-jei tanévkezdéstől 200-zal bővítik a meglévő és a villamospótló buszjáratokat is. A munkálatok befejezésével a budai hálózat is ritkul, mert eddig éppen a túl rövid követési idő okozott gondokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.