Kilenc BKK-járat ritkul, kettő bővül

A birtokunkban lévő dokumentum szerint összesen tizenegy BKK-járat sűrűsége csökken.

2016. 08. 24. 12:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hat troli- és egy villamos-, valamint két buszjáraton a kihasználtságot növelő menetrendi szűkítéseket vezet be szeptembertől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), két autóbuszvonalon viszont zsúfoltságcsökkentő, üzemidő-növelő lépéseket tesz – közölte lapunk érdeklődésére Dabóczi Kálmán. A BKK vezérigazgatója rendelkezésünkre bocsátotta a végleges szeptemberi változásokat, követési időket bemutató táblázatot. Ez pedig cáfolja a tegnap a fővárosi ellenzék és a BKK egykori vezetőinek körében izgalmat keltő, 3-5 százalékos járatritkításról szóló hétfői sajtóhíresztelést. Az MSZP a Fővárosi Közgyűlés elé vinné a menetrendet szabályozó paraméterkönyv ügyét, és tiltakozott a MLP is.

– Feleslegesen, mert nincs semmiféle járatritkítás, így a közgyűlés sem foglalkozik azzal – közölte lapunkkal Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója.

A birtokunkban lévő dokumentum szerint összesen tizenegy BKK-járat sűrűsége csökken minimális mértékben. Ezek között van az 50-es villamos, a 72-es, a 75-ös, a 76-os, a 77-es, a 81-es és a 82-es trolibusz, a 95–195-ös és a 109-es autóbusz. Bővül a szolgáltatás a 182-es járatcsalád esetében és a 108E jelű buszvonalon.

– Ez nem járatcsökkentési program, amely érdemi megtakarítást sem jelent, főleg nem azt, hogy az utasokon spórolnánk – mondta Dabóczi Kálmán az Indexnek azon „értesülésére”, hogy a fővárosi tömegközlekedés több mint 140 milliárdos idei költségvetéséből 100 millió forint hiányozna. Ezt tagadta, s mint mondta: kisebb menetrendi ritkításokra és bővítésekre folyamatosan, az év minden szakában számíthatunk a 340 vonalon zajló tömegközlekedésben.

A BKK emlékeztetett: a budai fonódó villamoshálózaton augusztus végétől október közepéig folytatódnak a peronépítések, amelyek vágányzárral, járatösszevonásokkal, elterelésekkel járnak. A szeptember 1-jei tanévkezdéstől 200-zal bővítik a meglévő és a villamospótló buszjáratokat is. A munkálatok befejezésével a budai hálózat is ritkul, mert eddig éppen a túl rövid követési idő okozott gondokat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.