A MÁV vezetése és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ Szolidaritás) nem tudott megegyezni annak a kalauznak a visszavételéről, akit azért bocsátott el a vasúttársaság, mert nem volt hajlandó egyedül elindítani a Nyugati pályaudvarról egy, szerinte túl sok kocsiból álló vonatot. Bárány Balázs, a VDSZSZ Szolidaritás alelnöke lapunknak elmondta, Németh Zsolt, az elbocsátott jegyvizsgáló nem tudott volna megélni abból a pénzből, amit új, a MÁV által felkínált pozíciójában keresett volna. A szakszervezeti vezető úgy fogalmazott, a vasutasnapon elbocsátott jegyvizsgáló már csak az igazságszolgáltatásban bízik, ezért perre megy korábbi munkáltatójával, a MÁV-Start Zrt.-vel. Bárány Balázs szerint egyébként Németh menesztése jelképes, mivel a kalauznak épp azért kellett távoznia, mert azokat az utasvédelmi szabályokat szerette volna betartani, amelyre a MÁV-Start folyamatosan hivatkozik. (A szabályzat szerint ha ötnél több kocsiból áll egy vonat, akkor a járatra már két kalauz kell, ezért nem engedte elindulni Németh Zsolt a hat szerelvényből álló járatot.)
Mint arról pénteken beszámoltunk, a másik elbocsátott kalauzt visszavette a cég, igaz, nem a MÁV-Start, hanem a MÁV.
A vasúttársasághoz és az érdekvédő szervezethez kapcsolódó hír, hogy egy, a VDSZSZ Szolidaritás által korábban jogerősen megnyert per következtében több milliárd forintot fizet ki a MÁV-csoport szeptember 10-éig mintegy 13 ezer vasutasnak. A 2013 és 2015 közti időszakban elmaradt túlórapótlékról van szó; úgy keletkezett, hogy azoknak a készenléti jellegű munkakörben foglalkoztatott vasutasoknak, akiket vasárnap rendes munkaidőre osztottak be, az ezt közvetlenül megelőző szombati munkanapjukat nem rendes munkaidőként, hanem túlóraként kellett volna elszámolni.