„Ma nem lehet járatritkításról beszélni” – fogalmazott a főpolgármester, hozzátéve: a járatritkítás azt jelenti, hogy járatokat törölnek, most ilyen nincs. Elmondta ugyanakkor, hogy a BKV 340 vonalából mintegy 9-nél kisebb menetrendkorrekciót valóban végrehajtottak. A korrekcióra példaként hozta fel az egyik meg nem nevezett járatot, ahol a mértékadó követési idő 5 perc volt, és ezt „0,4 perccel” növelték. Így a járat kihasználtsága 52-ről 57 százalékra nőtt – mondta.
Tarlós István kitért arra, hogy a 4-es metró végleges használatbavételi engedélyének megszületése után valóban volt egy „nem nagy mértékű” járatritkítás. Felszíni járatokat kellett ritkítani, mert a párhuzamosság pazarlás lett volna. Akkor nem is volt reklamálás – jegyezte meg.
Vitézy Dávid volt BKK-vezető közléséről, miszerint hazugság, hogy nem terveztek járatritkítást, a főpolgármester annyit mondott, hogy „Vitézy Dávidot [ ] közel két évvel ezelőtt gyakorlatilag alkalmatlanság miatt [ ] eltanácsoltuk”.
Az Index írt arról, hogy szeptembertől spórolás miatt 3-5 százalékos járatszámcsökkentést tervez a Budapesti Közlekedési Központ, egyebek mellett a 47-es, a 49-es és az 56A jelzésű villamos, a fonódó villamosvonal, a 109-es, a 33-as, a 110-es, a 112-es, az 5-ös, a 7-es, a 8E busz, valamint több trolibusz vonalán. A BKK ugyanakkor visszautasította, hogy járatritkítási csomagot vezetne be, a közlekedési társaság hétfőn az MTI-vel azt közölte: szeptembertől minden járat a tanítási időszakban érvényes menetrend szerint közlekedik.
A menetrend szerinti városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós pályázatról Tarlós István elmondta, kérésére a BKK meghosszabbította a beadási határidőt. Hozzáfűzte: ebbe a határidőbe most már „mások pályázati lehetőségei is beleférnek”.
Kitért arra is, hogy a szemétszállítás kérdésében kérte Orbán Viktor miniszterelnököt, hogy avatkozzon be, és fogadja őt, mert nem ért egyet azzal, ami történik. Hozzávetőleg 10 milliárd forint hiányzik az országos rendszerből, és most ezt a fővárostól vinnék el. Olyan hiányt képezne ez az intézkedés a fővárosban, amelyet nem lehet kitermelni – mondta a főpolgármester.
Tarlós István a fővárosi közigazgatási struktúra korábban felmerült átalakításáról azt mondta, úgy tudja, „nincsenek kiérlelt alternatívák”. Az kétségtelen, hogy a budapesti közigazgatási struktúra „nem a legszerencsésebb” a hatékony munkavégzés és forrásfelhasználás szempontjából – jegyezte meg. Szerinte a legnagyobb valószínűsége annak van, hogy nem lesz változás.