Visszavehetik az elbocsátott kalauzokat

Jövő héten újra tárgyalnak a MÁV és az egyik szakszervezet vezetői.

Markotay Csaba
2016. 08. 06. 5:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rövidesen visszavehetik a MÁV-hoz, illetve a MÁV-Starthoz azokat a kalauzokat, akiket még július közepén bocsátottak el, miután nem voltak hajlandók elindítani a szerintük túl sok kocsiból álló vonatszerelvényeket – tudtuk meg. Emiatt a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ Szolidaritás) akciót kezdett, ennek részeként a jegyvizsgálók egy része felmondta addigi 16 órás munkaidejét, és legfeljebb 12 órát volt hajlandó dolgozni. A munka törvénykönyve alapján legfeljebb 12 órát szabad egyfolytában dolgozni, viszont ettől egyéni megállapodások alapján el lehet térni. Ilyenkor a lehetséges maximum 16 órára nő, ami a munkavállalók részéről írásban visszavonható.

– Az akciót továbbra sem fújtuk le, de közben megkezdődött a korrekt párbeszéd a MÁV vezetésével – mondta lapunknak Bárány Balázs. A VDSZSZ Szolidaritás alelnöke bízik benne, hogy a jövő héten eredményre vezetnek a megbeszélések. Arra a kérdésre, hogy ez az érintett két ember visszavételét jelenti-e, azt mondta, van erre vonatkozó javaslat.

Kiderült, hogy az érdekképviselet két vezetője, Halasi Zoltán elnök és Bárány Balázs alelnök a múlt héten Dávid Ilonával, a MÁV elnök-vezérigazgatójával és Csépke Andrással, a MÁV-Start vezérigazgatójával tárgyalt, a jövő héten pedig ismét egyeztetnek. Az ügyben kerestük a MÁV-ot. Itt azt a választ adták, hogy „a vasúttársaság és a szakszervezet vezetői abban állapodtak meg, hogy az ügyben folytatott egyeztetések befejezéséig a felek nem tájékoztatják a sajtót. A vasúttársaság tartja magát a megállapodáshoz. Az egyeztetések még folyamatban vannak.”

A júliusban elküldött két jegyvizsgáló esete nagy visszhangot kapott. Egyikük azt mondta, a Nyugati pályaudvaron egy hat kocsiból álló szerelvényen kellett volna egyedül felelnie az utasok biztonságos fel- és leszállásáért, ezért kért egy másik kalauzt is az indításhoz, ám erre elutasító választ kapott. Mivel nem indította el a szerelvényt, felmondtak neki, pedig a kollektív szerződés szerint ilyen hosszú vonathoz már két kalauz kell.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.