Rövidesen visszavehetik a MÁV-hoz, illetve a MÁV-Starthoz azokat a kalauzokat, akiket még július közepén bocsátottak el, miután nem voltak hajlandók elindítani a szerintük túl sok kocsiból álló vonatszerelvényeket – tudtuk meg. Emiatt a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ Szolidaritás) akciót kezdett, ennek részeként a jegyvizsgálók egy része felmondta addigi 16 órás munkaidejét, és legfeljebb 12 órát volt hajlandó dolgozni. A munka törvénykönyve alapján legfeljebb 12 órát szabad egyfolytában dolgozni, viszont ettől egyéni megállapodások alapján el lehet térni. Ilyenkor a lehetséges maximum 16 órára nő, ami a munkavállalók részéről írásban visszavonható.
– Az akciót továbbra sem fújtuk le, de közben megkezdődött a korrekt párbeszéd a MÁV vezetésével – mondta lapunknak Bárány Balázs. A VDSZSZ Szolidaritás alelnöke bízik benne, hogy a jövő héten eredményre vezetnek a megbeszélések. Arra a kérdésre, hogy ez az érintett két ember visszavételét jelenti-e, azt mondta, van erre vonatkozó javaslat.
Kiderült, hogy az érdekképviselet két vezetője, Halasi Zoltán elnök és Bárány Balázs alelnök a múlt héten Dávid Ilonával, a MÁV elnök-vezérigazgatójával és Csépke Andrással, a MÁV-Start vezérigazgatójával tárgyalt, a jövő héten pedig ismét egyeztetnek. Az ügyben kerestük a MÁV-ot. Itt azt a választ adták, hogy „a vasúttársaság és a szakszervezet vezetői abban állapodtak meg, hogy az ügyben folytatott egyeztetések befejezéséig a felek nem tájékoztatják a sajtót. A vasúttársaság tartja magát a megállapodáshoz. Az egyeztetések még folyamatban vannak.”
A júliusban elküldött két jegyvizsgáló esete nagy visszhangot kapott. Egyikük azt mondta, a Nyugati pályaudvaron egy hat kocsiból álló szerelvényen kellett volna egyedül felelnie az utasok biztonságos fel- és leszállásáért, ezért kért egy másik kalauzt is az indításhoz, ám erre elutasító választ kapott. Mivel nem indította el a szerelvényt, felmondtak neki, pedig a kollektív szerződés szerint ilyen hosszú vonathoz már két kalauz kell.