A semmiből ugrott Balázs elé a szarvas, amikor múlt héten hazafele tartott. Ő nem sérült meg, de a motorháztető behorpadt, a lámpákat újra helyükre kellett igazítani, és mint kiderült, az ütéstől megsérült a futómű is. A balesetet követőn rendőrt hívott, aki értesítette az érintett vadásztársaságot, hogy intézkedjenek a tetem elszállításáról. A helyszínt fölmérték, megnézték, van-e kint vadveszélyt jelző tábla. Kiderült, hogy az adott területen – a településhatártól nagyjából 500 méterre – semmi nem jelzett ilyesmit, nem volt figyelmeztetés, a vadveszély tábla pedig csak pár méterrel a baleset helyszíne után volt látható. Arról is megbizonyosodtak, hogy gyorshajtás nem történt. Ezért most nagy kérdés, hogy bevasalhatja-e a szakértő által nagyjából 400 ezer forintra tehető kárát a vadásztársaságon.
„A társaságok a rendszerváltás óta nem nagyon kötnek felelősségbiztosítást, mivel az nem kötelező, és nem is feltétlen éri meg nekik: ha ugyanis kiszámolják, milyen gyakoriak a károk, akkor azt látják, hogy a dolog ráfizetéses. Jobb tehát, ha az esetleges károkat maguk próbálják meg rendezni” – mondja Lovász Zoltán közlekedésmérnök, igazságügyi szakértő. Az Igazságügyi Szakértői Kamara korábbi elnöke hozzáteszi, hogy az erről szóló egyezség nem mindig egyszerű, hiszen nehéz megállapítani, hogy a balesetekért ki és milyen mértékben felelős. Sok esetben például a vadveszély táblák folyamatos kihelyezése érthetetlen az autós számára, ennek ugyanakkor oka van: ha ki vannak rakva , akkor a balesetért könnyen hibáztatható az autós.
„Nagyon nehéz megmondani azt is, hogy a vadveszélyt jelző táblánál milyen sebesség jelenti az elővigyázatosságot. Ha egészen őszinte akarok lenni, akkor azt mondanám, hogy ez esetben például éjszaka csak hússzal szabadna közlekedni; az ember azonban mindig csak utólag lehet okos. Tehát a nyomok alapján kell felmérni, hogy kellően elővigyázatos volt-e a sofőr” – hangsúlyozza a szakértő. Mint mondja, nem mindegy az sem, hogy a szarvas futott-e vagy sétálgatott az út mellett, esetleg ugrott egy nagyot. Ezek a dolgok mind-mind kideríthetők, mivel az ilyen balesetek iránytól és sebességtől függően jellegzetes sérüléseket hagynak az autókon, jól beazonosíthatóan látszanak az agancs és a pata okozta horpadások, irányok, illetve árulkodó a féknyom és az esetleges vérnyom is.