Műszaki igényesség, a tömegtrendektől eltérés tekintetében akadt az elmúlt években jó pár érdekes dobása a Mazdának, mint például a pehelysúlyú MX-5 ND, a különleges Skyactiv-X motor, illetve a Wankel hatótávnövelős MX-30. E sorba illeszkedik a 2022-ben bemutatott, alapvetően hátsókerekes platformra épülő CX-60, melynek orrában ideális esetben soros hathengeres dízelmotor duruzsol – egy kuriózum, melyet a méretosztályban csak két prémiummárka, a BMW és a Mercedes-Benz kínál, illetve fiatal használt autóként a Jaguar. Utóbbiakhoz képest vonzó áron kapható a japán SUV, ám csak a mostani finomhangolás óta igazán vonzó csomag.

Fotó: Stefler Balázs
1. Klasszikus arányok, hosszú motorházetővel
Úgy tűnik, a Mazda plasztikai sebészei nemigen találtak ráncokat, ezért (egyetlen új színt kivéve) részleteiben sem változott a karosszéria a modellfrissítéssel. Ez jól is van így: mélyen ülő, apró fényszóróival és óriási, függőleges hűtőrácsával a Mazda tekintélyt parancsol az úton, és a mai egyencsíkoktól eltérő hátsó lámpáit is megkedveltük – ellentétben a kamu kipufogóvégekkel. Profilból látszik igazán, hogy hatalmas gépháztetejével, rövid első túlnyúlásával és hátratolt utasterével a CX-60 a hátsókerekes autók nemes arányait hordozza. Homura felszereltségnél 20 colos, fekete alufelniszett és egyedi, vízszintes tagolású hűtőrács teszi sportosabbá a látványt.

Fotó: Stefler Balázs
Elöl jókora, hűthető-fűthető ülésekben foglalhatunk helyet, melyeket – a kormányoszlophoz, tükrökhöz és head-up kijelzőhöz hasonlóan – a testmagasság adatát megadva automatikusan be tud állítani a Mazda, ehhez később sofőrcseréknél kamerás arcfelismeréssel „emlékezetből” képes visszatérni.
Hátul széltében és magasságban elég tágas a hely, hosszában azonban nem olyan óriási, mint amit az alapterület alapján várnánk
– ezt a Skoda Kodiaq és keresztmotoros társai jobban tudják. Átlagos kapacitású (570–1726 literes), de remekül pakolható a csomagtér, aki pedig több helyre vágyik, választhatja a 25 centivel hosszabb, CX-80 nevű nagytestvért.

Fotó: Stefler Balázs
2. Nappabőr, fabetétek és sok fizikai gomb
Más stílusú a beltér, mint a mai prémiumautók óriáskijelzős, sok hangulatfénnyel cicomázott, egyszersmind minimalista világa, de elmondható róla, hogy stílusos, ízléses és jó minőségű. Idénre egyedül a tesztelt Homura-kivitelt dolgozták át, fekete nappabőr kárpitjai, szintén sötét színű tetőborítása és fabetétjei mutatósak ugyan, de azért a világos Takumi otthonosságát sem vetnénk el. Mindkét csúcsfelszereltségnél elérhető Plus csomag is, mely tesztautónk esetében a kasztni fölé hátracsúszó tolótetővel, 360 fokos parkolókamerával, 12 hangszórós Bose hifivel és pár további tétellel (vezeték nélküli töltő, motoros csomagtérsajtó stb.) fokozza a kényelmet.