Betelt a pohár Tarlós Istvánnál

A főpolgármester szerint nem szabadna „vacakolni” a 3-as metró felújításával, ezért Orbánhoz fordult.

MTI
2016. 10. 19. 7:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főpolgármester a 3-as metróvonal infrastrukturális felújításáról azt mondta, hogy a főváros minden szükséges lépést idejében megtett, de „borzasztó időhúzás” folyik, amelynek „nem egészen érti” a lényegét. Ezért is fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz – emlékeztetett, megjegyezve: úgy tűnik, hogy a kormányközeli munkafolyamatok másképp nem képesek felgyorsulni.

Tarlós István kiemelte azt is, hogy a felújítást addig nem lehet megkezdeni, amíg nem áll rendelkezésre a metrószerelvények pótlására százötven csuklós busz.

Arról, hogy a magas ajánlattételi árak miatt lehet, nem újítják fel teljesen a metróvonal állomásait, a főpolgármester kifejtette: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalos levele szerint 137,5 milliárd forintnál nem lesz több metrófelújításra. „Ami ebbe nem fér bele, arra nem vállalhatunk kötelezettséget” – mondta Tarlós István.

Kitért arra: sokan az hiszik, hogy ezek a közbeszerzési eljárások a végtelen biztonságot adják, a tisztességes verseny letéteményesei, miközben nincs olyan komoly állami cég, amely ilyen közhasznú beruházások kivitelezési munkáit mérnökáron elvégezné. Emellett iszonyú károkat lehet okozni azzal az időhúzással, amelyet a jelenlegi közbeszerzési szabályok lehetővé tesznek – tette hozzá a főpolgármester.

Közölte azt is, hogy a túlzó mértékű árak akkor sem érvényesíthetők, ha „az állomások kiglancolása elmarad”. Ha az állomásokon kívül a többi megmaradó feladat árai nem alátámaszthatóan magasak, akkor a dolog éppúgy nincs rendben – jegyezte meg.

Tarlós István a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában a metrófelújításról azt mondta, most már „egyenesen kissé kétségbeejtőnek” látja a helyzetet, hiszen 2012 óta vesződik a főváros azzal, hogy előkészítse 3-as metró felújítását. Ha jövő márciusban elkezdődnek a munkálatok, akkor még az sem kizárt, hogy 2019 végére befejeződik a felújítás – közölte.

A római-parti mobilgáttal kapcsolatban a városvezető elmondta, hogy még egy tanulmánytervet készíttetett a Nánási úti – Királyok útjai nyomvonalon megvalósuló védekezés lehetőségeiről, arról, hogy ez „mi minden miatt nem kezelhető változat”. Januárban a végleges tervet engedélyeztetik – közölte. Hangsúlyozta: „az árvízvédelem a másik olyan projekt Budapesten, amellyel nem szabadna időt húzni, gáncsoskodni és aktuálpolitikai kérdéseket gyártani”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.