Elárulták, mennyibe került a kvótakampány

A pontos összeg bruttó 8,604 milliárd forint – írja az Index.

MNO
2016. 10. 04. 15:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A baloldal az utóbbi napokban már 10 milliárd fölötti kiadásokról beszélt, de a pontos összeget eddig nem közölte a kormány. A Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) azonban az Index kérdésére elárulta, hogy mennyibe került összesen a kampány:

„A kormány a népszavazással kapcsolatos tájékoztató kampányokra és politikai hirdetésekre összesen nettó 5,9 milliárd forintot költött” – ez bruttó 7 milliárd 493 millió forint. „A népszavazással kapcsolatos tájékoztató levelek és a háztartásokba eljuttatott kiadványok pedig 875 millió forintba kerültek” – ez pedig bruttó 1 111 250 ezer forint.

A központ azt is közölte, hogy a „fenti összegek még kismértékben változhatnak, mert a teljesítések ellenőrzése ez esetben is folyamatban van” – írja a portál, hozzátéve: összesen tehát a kampány bruttó 8,604 milliárdba került.

A központ nettó összegeket küldött, ám a portál kiszámolta bruttóban, hiszen a központnak ennyit kell kifizetnie, az áfabevételek persze később visszafolynak majd a költségvetésbe. Ebben természetesen nincs benne az a nagyjából 4,5 milliárd forint, amit a népszavazás technikai lebonyolítására kellett költeni – teszi hozzá az Index.

A KTK közölte azt is, hogy ez az összeg „messze eltörpül azokhoz a költségekhez képest, amelyeket akkor kellene kifizetnie az országnak, ha Brüsszel életbe lépteti a betelepítési programot”. A kormány azt is hangsúlyozta, hogy „a baloldali kormányok 2006 és 2010 között 84 milliárd forintot költöttek kommunikációs célokra”.

A központ hozzátette: a kormány semmilyen tűzijátékot nem szervezett vasárnap, vagyis a népszavazás estéjén a Dunán látható tűzijátékhoz a kormánynak nincs semmi köze.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.