Pénteken 12 óra 50 perckor kellett volna felszállnia a Wizz Air Budapestről Stockholmba tartó járatának. Az általános repülőtéri tapasztalatokkal ellentétben nem késve indultak, hanem előrébb hozták a felszállást 12.05-re. Erről a cég november 11-én e-mailen értesítette az utasait, de ezt nem mindenki kapta meg: információink szerint legalább húsz ember lemaradt a gépről.
Elértük az egyik Ferihegyen hagyott utast, Bugnyár Zoltánt, aki azt mondta, hogy még a levélszemét között sem találta a légitársaság levelét, miközben a Wizz Air egy másik e-mailjét napokkal az indulás előtt megkapta. Ebben például a poggyászméretekre hívták fel a figyelmét, de a felszállásra vonatkozó információk nem voltak. Bugnyár közölte velünk, hogy volt olyan, aki jóval korábban kiérkezett, ott volt, amikor a gép elindult, de a módosított menetrendről semmilyen információt vagy tájékoztatást nem kapott, ezért békésen kávézgatva késte le az utazást.
Az utasok először a reptéren próbáltak meg segítséget kérni, majd telefonon próbálkoztak a légitársaságnál, de a cég emberei nem voltak együttműködők. Az volt a felháborító, hogy eleinte semmilyen segítséget nem adtak, elutasítóak voltak. Semmilyen megoldást nem kínáltak
– mesélte Bugnyár, aki elmondta, hogy akkor kezdtek el velük érdemben foglalkozni, amikor perrel és a sajtóval kezdtek el fenyegetőzni, addig volt olyan ügyintéző, aki rájuk csapta a telefont, mondván, nem tud segíteni. Ekkor a cég felajánlotta, hogy ingyenesen átválthatják a jegyüket egy másik időpontra.
A probléma viszont az, hogy legközelebb vasárnap indul repülő Stockholmba. Egyrészről sokaknak előre befizetett szállodafoglalása van, szabadságot vett ki, van, aki koncertjegyet vett szombatra, amelyre már nem fog eljutni. Másrészről a két nap múlva induló gépre már csak kettő darab szabad hely volt.
Az ügyben levélben kerestük a légitársaságot. A Wizz Air közölte, hogy az érintett utasok elnézését kérik a menetrendváltozás okozta kényelmetlenség miatt. Üzemeltetési okokból időnként kisebb változtatások szükségesek a menetrendben, és az érintett utasok részére díjmentes átfoglalást vagy a foglalási díj teljes visszatérítését biztosítjuk, ha nem kívánnak vagy nem tudnak az új időpontban utazni
– írták levelükben, melyben hangsúlyozzák, hogy mindig az EU szabályozásainak megfelelően járnak el, és kiemelt figyelmet fordítanak az utasok tájékoztatására.
A probléma okát nem tudták megválaszolni, azt javasolják az utasoknak, hogy nézzék át az e-mailjeiket, ellenőrizzék a levélszemét mappát is, valamint egyeztessenek utazási irodájukkal, hogy a menetrendváltozásról szóló értesítést továbbították-e a számukra.
Aki mindezek ellenére nem kapta meg az új indulási időpontról szóló e-mailt, töltse ki a panaszbejelentő űrlapot, és a WIZZ csapata a lehető leghamarabb intézkedik az ügyében. A Wizz Air az érintett utasok elnézését kéri a menetrendváltozás okozta kényelmetlenség miatt
– közölte velünk a cég.