Befejeződött a javítása, és ma visszatér a kecskeméti légibázisra a honvédség 30-as oldalszámú Gripen harci gépe, melyet tavaly júniusban ért baleset. A gép futóműve behúzás közben megakadt, így nem volt lehetséges a normális leszállás, de a pilóta, Kádár Sándor őrnagy vállalva a kockázatokat úgy döntött, hogy hasra száll a géppel, s ha meg is rongálódik, legalább javítható maradhat. A manőver eleje sikerült is, ám a gép lesodródott a kifutópályáról a fűbe, ahol a pilóta katapultálni kényszerült belőle. A mentőberendezés azonban nem működött megfelelően, így Kádár Sándor súlyos gerincsérülést szenvedett.
A korábban, még tavaly májusban a csehországi Cáslav repülőterén pilótahibából menthetetlenül összetört 42-es repülőgéppel együtt, a vonatkozó szervezeti felelősségek megállapítása után, a Honvédelmi Minisztérium pótlási-javítási megállapodást kötött a gépek bérbeadójával, Svédországgal. Ez alapján a 42-est egy használt svéd géppel, a 44-essel pótolták, nyáron meg is érkezett Kecskemétre. A 30-as javításának befejeződésével és leszállításával ismét teljessé vált a honvédség egy repülőszázadnyi vadászgépereje, a 14 gépes Gripen-flotta. A balesetsorozat, mely hozzájárult Hende Csaba honvédelmi miniszter tavalyi szeptemberi menesztéséhez, mintegy 9 milliárd forintjába került a honvédelemnek.