Szegednek és Vásárhelynek egy agglomerációt kell alkotnia, hogy kiaknázhassák az ipari-gazdasági-munkaerőpiaci együttműködés lehetőségeit – nyilatkozta a Miniszterelnökséget vezető miniszter a Vásárhely24.com-nak.
Nemcsak a már évek óta tervezett, a két nagyvárost összekötő villamosvasútban gondolkodik, hanem beterjeszti Botka László szegedi MSZP-s polgármester kérését, hogy létesüljön egy harmadik Tisza-híd és egy új uszoda.
Azon dolgozom, hogy ez megvalósuljon, a szerdai kormányülésen támogatóan fogom előterjeszteni Botka polgármester úr kérését
– mondta el Lázár, aki szerint kiemelten támogatni fogják a két projektet.
Még az év végéig kiírják a közbeszerzési felhívást a villamosvonalra, döntenek a járművek beszerzéséről, a pályakorszerűsítéséről, tavasszal már az építkezés is megindulhat.
Hódmezővásárhelyen az elkerülőút építését tartja a legfontosabbnak, ennek kapcsán elmondta, hogy a magyar kormány stratégiai célkitűzése a 47-es út – Szeged és Debrecen közötti – 228 kilométeres szakaszának korszerűsítse. Ez tehermentesítené a megyei jogú várost az áthaladó forgalomtól, mintegy 20 ezer járműtől. A beruházás várhatóan 2018–22 között valósulhat meg.
Beszélt az ELI lézerközpontról is, melynek 20 százalékát lehet magyar megrendelésekkel kötik le. Szerinte így óriási lehetőségek nyílnak meg Szeged számára, de a kormány ígéretet tett a lézerközpont mellett egy 200 hektáros tudományos park létesítésére is. (A projekt felügyeletére tegnap nevezték ki kormánybiztosnak Palkovics László oktatásügyi államtitkárt.)
A békéscsabai repülőtér milliárdos nagyságrendű bővítése mellett is lobbizik Lázár. Ennek kapcsán elmondta, hogy megkezdődött az M44-es út építése, amely Kecskemét és Békéscsaba között hamarosan négysávos közúti összeköttetést teremt.