Utasok nélkül is hasít a felcsúti kisvasút

Megérte több mint 800 millió forintot költeni az 5,7 kilométeres szakaszra?

MNO
2016. 12. 15. 14:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Októberben hat olyan nap is volt, amikor a felcsúti kisvasútnak konkrétan egyetlen utasa sem volt – derül ki a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványtól kikért szeptemberi és októberi utasszámadatokból, melyeket Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője tett közzé Facebook-oldalán. A napi utasszámok egyébként jellemzően 15 fő körül alakulnak, a vonatonkénti átlag nem éri el a 8 főt – teszi hozzá.

Ismert, a hajdani vonal kis, mindössze három megállóból álló, 5,7 kilométeres szakaszát több mint 800 millió forintból építették újjá kisvasútként, ebből 600 milliót fizetett az Európai Unió. Az Átlátszó tájékoztatása szerint az általuk kikért tervdokumentációból az derült ki, hogy a pesszimista becslés szerint is napi 2560 utassal számolnak, ami 50 százalékos kihasználtságot jelentene.

Az Átlátszó által még tavaly közzétett adatokra reagálva Csepreghy Nándor júniusban azt közölte: a kalkuláció nem is a felcsúti kisvasútra vonatkozik, hanem a normál nyomtávú Bicske–Lovasberény-vonal első ütemére. Közleményében azt is írta, napi 28 főre tettek vállalást a felcsúti kisvasút látogatottságával kapcsolatban.

Mészáros Lőrinc pedig szerdán azt mondta, a kisvasúthoz kötve a Panchó Arénában és a felcsúti arborétumban 50-60 ezer ember fordult meg az idén. Bejelentette, hogy a kisvasutat Vértesacsáig biztosan meghosszabbítják a következő években.

A felcsúti kisvasutat mi is kipróbáltuk, tapasztalatainkról itt olvashat. Emellett körülnéztünk az országban, hogy mely kisvasutakra lett volna észszerűbb költeni azt a pénzt, amelyet a felcsúti vonalra vertek el. Erről részletesebben itt tájékozódhat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.