Százmilliókból fejlesztették, majd jól eldugták, nehogy használja valaki

Az Origo kiadója az e-mail teljes megújítását ígérte, kaptak is rá 340 millió támogatást, de feleslegesen.

MN
2018. 02. 06. 9:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Onbox fejlesztői annak idején nem kevesebbet ígértek, mint az e-mailezés forradalmasítását. A vállalkozás mögött álló, az Origo tulajdonosaként ismert New Wave Media Group Zrt. 643 millió forintos költségvetéssel fejlesztette ki a rendszert, amihez a magyar állam, pontosabban a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap 340 millió forint közpénzzel járult hozzá. 

A rendszer már októberben elindult, de nem derült ki, miben tud többet, mint egy átlagos webmail, sőt, az is kiderült, hogy nem magyarországi IP-címről nem is lehet regisztrálni. Az Index megpróbált utánajárni, hogy hányan használják – maga a cég nem válaszolt a megkeresésekre –, de több módszerrel is arra jutott, hogy valószínűleg nagyon kevesen. A Google kereső például kevesebb mint 30 @onbox.hu domain alatt működő e-mail címet talált.

A 600 millióba került levelezőrendszer gazdái ugyanakkor nem is nagyon igyekeznek felhasználókat szerezni: a hivatalos Facebook-oldalon az indulás óta összesen két bejegyzés született: a profilkép és a borítófotó feltöltése. A New Wave Media hivatalos oldalán az Onbox nem is szerepel a portfólióban, az Origóról nem vezet rá link, csak a céghez tartozó másik levelezőrendszerre, a Freemail.hura. Igazából olyan, mintha nem is akarnák, hogy működjön.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.