Újabb információk derültek ki a 2-es metró alagútjában történt éjszakai balesetről. A VEKE úgy tudja, hogy éjszaka karbantartás során egy dízelmozdony, amely négy pőrekocsit tolt maga előtt, nem a menetrend szerinti irányban haladt az alagútban. Az Örs vezér teréről a Blaha Lujza térig kellett volna menniük, de ott valamiért nem álltak meg, és továbbmenve az alagútban belecsattantak a Blaha Lujza tér és az Astoria között álló karbantartó vonatba.
Ez utóbbi egy személyvagonból és egy TVG-ből (tehervágány-gépkocsi) állt. Mint írják, az ott karbantartást végző munkások és vonatszemélyzet észlelték, hogy a dízeles szerelvény jön, pedig nem kellene, és ki tudtak ugrani a vonatukból időben, így senki nem sérült meg. A csattanásban viszont mind a négy pőrekocsi és a személyvagon úgy összetört és összegyógyult, hogy lángvágóval kellett őket szétszedni.
A VEKE Facebook-oldalán közzétett beszámolóban az is szerepel, hogy a reggeli csúcsra felszabadították volna a pályát, de a rendőrség megtudta az ügyet és nagy erőkkel vonult ki helyszínelni. „Annyit lehet tudni, hogy a dízeles szerelvényt vezető mozdonyvezető és felettese, a vonatot vezető tolatásvezető elismerte a felelősségét a balesetért. Mindkettőjük mulasztása igen súlyosnak számít, akár Btk.-s ügy is lehet belőle. A baleset további körülményeit az NFM Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálja” – írták.
A BKV Zrt. szerdán azt közölte, hogy két szolgálati vonat koccanásos balesetet szenvedett a Blaha Lujza téri megállónál, és az ütközés során a pótkocsik kisiklottak, de személyi sérülés nem történt.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) közleménye szerint nyomozás indult vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt, és két embert előállítottak. A baleset hajnali 2 órakor történt az Astoria és a Blaha Lujza tér között: két műszaki szerelvény ütközött a Blaha Lujza tér felé vezető oldalon. A BKV korábbi közleményével szemben a BRFK azt írta, egy ember könnyű sérülést szenvedett.
A baleset miatt a hajnali üzemkezdettől 10 óráig pótlóbuszok jártak a 2-es metró vonalán az Örs vezér tere és a Deák tér között.
Egyértelműen szakemberhiánnyal és ennek következtében a munkavállalók leterheltségével magyarázza a 2-es metróban történteket a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet – írta szerda délután közleményben az EKSZ.
Az EKSZ elnöke szerint a cégvezetés felelőssége, hogy a legjobb szakemberek elvándorlása után nincs elég szakember. Nemes Gábor emlékeztetett: évtizedekig nem volt említésre méltó esemény a metrókban, az utóbbi időben viszont egyre több kisebb-nagyobb baleset történik. Az EKSZ fontolgatja, hogy a munkakörülmények kivizsgálása érdekében a munkavédelmi hatósághoz fordul.
Nemes Gábor szerint enyhén szólva is aggasztó, hogy a 2-es metróban történt hajnali balesetről órákig nem tájékoztatta a nyilvánosságot a BKV vezetése. „Úgy véli, nem lehet véletlen, hogy igyekeztek elhallgatni a részleteket, ez ugyanis – mint ismert – már nem az első említésre méltó esemény a metrónál, s mindenképpen kínos lenne a vezérigazgatónak beismernie, hogy munkaerőhiány miatt a meglévők leterheltsége is állhat a háttérben, hiszen sokan elhagyták a céget, s jó ideje nem sikerül kellő számú jó szakemberrel feltölteni a létszámot. Ez egyértelműen a cégvezetés felelőssége” – szögezték le.
„Az elnök attól tart, hogy az eset következményeit ezúttal is a legkisebb láncszemekkel, a két, magát egyébként hibásnak valló munkavállalóval vitetik el, miközben ennél messzebbre vezethetnek az okok” – olvasható a közleményben. Nemes nem vonja kétségbe, hogy ez esetben a két alkalmazott hibázott, ám a munkakörülmények feltárását is mindenképpen fontosnak tartja. Az EKSZ fontolgatja, hogy az ügyben a munkavédelmi hatóság vizsgálatát is kéri.