Karácsony Gergely esete a kis számokkal

Az örömittas balosnak is meggyűlt a baja a matekkal.

Juhász Attila
2019. 02. 06. 13:17
KARÁCSONY Gergely
Budapest, 2018. szeptember 3. Karácsony Gergely, a Párbeszéd társelnöke a Tóth Bertalannal, az MSZP elnökével, frakcióvezetõjével tartott sajtótájékoztatón az Országgyûlés Irodaházában 2018. szeptember 3-án. MTI Fotó: Kovács Tamás Fotó: Kovács Tamás
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vasárnap véget ért ellenzéki előválasztás után az azt megnyerő Karácsony Gergelynek olyan ötlete támadt, hogy ez „hatalmas győzelem a Fidesz felett”, „a budapestiek bebizonyították, hogy vissza akarják szerezni városukat a Fidesztől”...

Ha már az indokolatlanul örömittas jelöltnek nem sikerült, akkor kíséreljük meg mi számokba önteni az esetet, gondolkodni egy kicsit.

Ezen a bizonyos előválasztáson mintegy 34 ezren vettek részt, ami a budapesti választópolgárok valamivel több mint 2, azaz kettő százalékát jelenti. Ebből 27 és fél ezer szavazó támogatja a zuglói polgármester jelöltségét.

A számokkal, tényekkel – több más balos politikustársához hasonlóan – hadilábon álló Karácsony Gergelynek fel kellene figyelnie arra, hogy a legutóbbi, 2014-es főpolgármesteri választáson Tarlós István 290 675 szavazatot kapott, ami a mostani balos kihívóra leadott voksok több mint tízszerese.

Ez lenne az elsöprő akaratnyilvánítás?

Nyilvánvaló, hogy nem.

Inkább az lehet a helyzet, hogy a balos jelöltnek hasonló gondjai vannak a számokkal és a puszta tényekkel, mint korábban Gyurcsány Ferencnek vagy éppen Tóth Bertalannak voltak, emlékezzünk csak a prímszámokra, illetve a három harmad és az egy egész problémakörére.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.