Kevesebb a fals hívás a 112-es segélyhívón

Tovább csökkent, de még mindig sok a fals hívás a 112-es segélyhívón – tájékoztatta a rendőrség kedden az MTI-t.

Forrás: MTI2019. 04. 16. 18:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálatának közleménye szerint 2017-ben 4,1 százalékos, 2018-ban pedig további 8,4 százalékos csökkenés volt tapasztalható a 2016-os alapadatokhoz képest. Tavaly az egy évvel korábbihoz képest tavaly 287 744-el kevesebb fals hívást fogadtak a 112-es operátorai, ami körülbelül 1 hónapnyi indokolatlan hívással egyenértékű.

Ugyanakkor kiemelték: még mindig sok a tényleges beavatkozást nem igénylő hívás. Ezek jelenleg az összhívások 66,6 százalékát teszik ki.

Azt írták: a hívásfogadó központokban továbbra is évente csaknem 5 millió hívást fogadnak. Miközben a fals hívások száma csökken, addig a valós segélyhívások növekvő tendenciát mutatnak. Ez a rendőrség szerint azt jelzi, hogy az állampolgárok bizalommal fordulnak a készenléti szervekhez segítségért.

A két hívásfogadó központ szakképzett híváskezelői a továbbiakban is a nap 24 órájában fogadják a segélyhívásokat – írta az ORFK, külön kiemelve: az indokolatlan hívások túlterhelhetik a rendszert, ezzel veszélyeztetve olyan emberek életét, akiknek valóban segítségre van szükségük.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.