Jogász: Akár a repülőjegy teljes árát is vissza kell téríteni az utasoknak késés esetén

Akár a repülőjegy teljes árát is vissza kell téríteni az utasoknak egy járat késése vagy törlése miatt – közölte Borbély Zoltán közlekedési szakjogász szerdán az M1 aktuális csatornán.

Forrás: MTI2019. 07. 03. 14:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakember azt mondta, erre tipikus példa, ha az egyhetes nyaralásra valaki kétnapos veszteség mellett már nem akar elutazni. Mivel a tisztálkodás és a pihenés alapvető szükséglet, három órán túli késés esetén, az esetleges szállás költségeit is meg kell téríteni az utasoknak – tette hozzá.

Ismertette, ezeknél az eseteknél elsősorban a légitársaság a felelős, de bizonyos esetekben az utazási irodától is igényelhető a visszatérítés.

A légitársaság a kárenyhítési, kártérítési kötelezettség alól csak akkor mentesül, ha a hiba az ellenőrzési körén kívül, elháríthatatlan ok miatt történik. Ha a gép a légitársaság tevékenysége során sérül meg, az nem mentesíti a társaságot – hangsúlyozta.

Közölte, ezekben az ügyekben a nemzeti bíróságok járnak el, de a montreali egyezmény egyszerűsíti és maximalizálja a kárenyhítést, kártérítést, amelyeket a bíróságok nem léphetnek túl.

Ezeknek az ügyeknek nemcsak kártérítési, hanem fogyasztóvédelmi vonatkozásai is vannak – emelte ki Borbély Zoltán.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.