Nagy István egy epertermesztő családi kertészetbe látogatva hangsúlyozta, aki magyar terméket vesz biztonságot és kiváló „gasztronómiai ízélményt” vásárol.
Az agrárminiszter szerint a koronavírus-járványból kifelé tartva levonható az a következtetés, hogy a mezőgazdaság és a termelők helyt tudtak állni. A nehézségek mellett is sikerült megoldani, hogy a termék és a vásárló egymásra találjon – tette hozzá.
Az agrárminiszter szerint az elmúlt időszakban a mezőgazdaság „ütésállóvá vált”, kibírta az intenzív rohamot, és kibírta a határok ideiglenes lezárását, illetve az idénymunkások átmeneti hiányát. Mindezek ellenére a termelés megfeszített erővel, de zavartalanul folyt tovább. Ehhez azonban szükségesek voltak a kormány intézkedései is – mondta. Ezek között említette a szolgáltató szektorban vagy a kereskedelemben állásukat vesztett emberek munkavállalási lehetőségének megteremtését a mezőgazdasági és élelmiszertermelő szektorban az idénymunkások kieső helyére.
Továbbá szükség volt új utakat is keresni a vásárlókhoz a piacok és élelmiszerüzletek helyett, ezért létrehozták azt az online kereskedelmi platformot, amely Termelői kosár címszóval néhány napja indult el – fogalmazott.
Nagy István szerint, a virtuális kereskedelem, a virtuális piacok megléte és szerepe megmarad a járvány elmúltával is, hiszen az emberek megtanulták a használatát, kényelmes, és friss magyar gyümölcsöt és zöldséget biztosít minden háztartásnak.
Az agrárminiszter hangsúlyozta: a hazai gazdaságot azonban védeni kell, amit leginkább a vásárlók tudnak megtenni. Az üzletben a vásárló dönt arról, hogy melyik terméket veszi le a polcról, a magyar kormánynak pedig az a feladata, hogy segítse, hogy a vásárló egyre tudatosabban részesítse előnyben a magyar termékeket – mondta. Ezt a folyamatot segíti a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy bevezetése vagy a húspultokban a termékek származását jelölő kis zászlók használata – sorolta.
Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő azt mondta: a magyar kormány számára a mezőgazdaság és az élelmiszerágazat stabil működése mindig is kulcskérdés volt, éppen ezért nagyon sokat tett annak érdekében, hogy a magyar emberek minél könnyebben juthassanak hozzá a hazai termékekhez.