Ad hoc döntéseket hoz Budapest

Karácsony Gergely nyolc hónapos hivatali ideje alatt többet panaszkodott, mint bármelyik korábbi főpolgármester. Az érdemi munka hiányának következményei egyre inkább érezhetők – olvasható a Médianéző Központ lapunknak készített elemzésében.

2020. 06. 29. 6:37
Fotó: Bach Máté
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szinte nem telik el úgy nap, hogy Karácsony Gergely vagy valamelyik helyettese ne panaszkodna arról, hogy éppen miért nem lehet megkezdeni a Lánchíd felújítását – kezdi elemzését Rotyis Bálint, a Médianéző Központ elemzője. Mint írja, amennyiben valóban csak pénzügyi problémáról lenne szó, akkor a kormányzat által biztosított összegek megoldották volna a helyzetet, azonban hiába emleget a baloldal milliárdokat, a felújítás legnagyobb akadálya valójában a politikai akarat hiánya.

– Ebből kifolyólag a Lánchíd körüli panaszáradat valószínűleg a következő hónapokban is velünk marad – állapítja meg Rotyis Bálint, hozzátéve: eközben a városvezetés igyekszik cselekvőképes szereplőként feltűnni, ezért olyan apróbb intézkedéseket vezettek be, mint a sebességhatár csökkentése vagy a Lánchídról indítandó tűzijáték tiltása. Az elemző szerint látszatintézkedések helyett a valódi megoldás a teljes körű felújítás lenne. – Az sem véletlen, hogy a baloldal most éppen az augusztus 20-i megemlékezés becsült költségét követeli magának, hiszen a mai napig vannak olyan véleményvezérek soraikban, akik számára egy-egy megemlékezés csak felesleges pénzkidobás – jegyezte meg.

Fotó: Bach Máté

A Lánchíd ügye mellett a parkolási rendszer körüli bonyodalmak is azt igazolják, hogy a politikai szempontok minden más érdeket felülírnak. A Médianéző Központ elemzője megjegyzi, természetesen arról lehet vitatkozni, hogy a budapesti közlekedési rendszer jó-e, és ha nem, akkor milyen változtatásokat kellene végrehajtani, azonban nagy baj, ha egy politikus városvezetői pozícióban is csak ideológiai szempontból közelíti meg például a közlekedési rendszer és a várostervezés komplex kérdéskörét.

– A körútra felfestett biciklisávval és a parkolási díjak drasztikus megemelésével Karácsony Gergely hadat üzent mindenkinek, aki autóval közlekedik Budapesten – fogalmazott. Az elemző szerint ezen lépések előtt először azokat az alternatív közlekedési feltételeket kellett volna megteremteni, amelyeket az autósok igénybe vehettek volna. – Az óvatosság és a tervezés helyett Budapest vezetése ad hoc döntéseket hozott, azonban ha valóban Budapest élhetőbbé tétele a cél, akkor először olyan, ciklusokon átívelő terveket kellene letenni az asztalra, amelyek a budapestiek támogatását élvezik – szögezte le az elemző.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.