A miniszter úgy fogalmazott, a csomag aránytalan terheket ró a közúti közlekedési ágazatra, az egész unió versenyképességét csökkenti, és a kelet-közép-európai közúti áruszállítók helyett a harmadik országok árufuvarozóit hozza előnyös helyzetbe.
A javaslatcsomagról súlyos politikai törésvonalakat eredményező tárgyalások zajlottak. Az EU-tagállamok egyharmada, köztük Magyarország, illetve az iparág képviselői is folyamatosan kifogásolták a protekcionista célzatú, túlzott adminisztrációs terhekkel járó és alkalmazhatatlan szabályok bevezetését – közölte.
„Éppen ezért június végén kilenc tagállam miniszterével együtt közös levélben fordultam az EP-képviselőkhöz, amelyben a belső piac szellemiségével ellentétes szabályok kiiktatását kértük” – írta. Hozzátette, sajnálatos módon, az Európai Parlament döntését követően, többségi szavazással várhatóan az Európai Unió Tanácsa is zöld lámpát fog adni a belső piacot torzító új szabályoknak.