Lajos Tamás a kuratóriumi tagságával kapcsolatban megfogalmazott vádakra azt válaszolta, hogy ő ezt a pozíciót nem politikainak, hanem szakmainak tekinti.
– Én nem vagyok politikus, én filmes vagyok – fogalmazott a producer. – A kuratórium tagja szerint a Színművészetin nagyon komoly hiányosságok vannak mind infrastrukturálisan, mind az oktatás minőségét illetően. Elnézést kérek, hogy más a véleményem, mint a megmondóembereknek – mondta az operatőr.
Gyurcsány Ferenc azon kijelentésére, hogy „Vidnyánszky és társai addig maradnak, amíg Orbán. Utána buknak. Sőt! Minden értelemben földönfutók lesznek”, Lajos Tamás azt mondta, hogy a kijelentés önmagát minősíti. Ugyanakkor megdöbbentőnek tartja, hogy az ellenzék egyetlenegy pártja és politikusa sem határolódott el ezektől a durva szavaktól.
Szánthó Miklós szerint a volt miniszterelnöktől azért is rendkívül önleleplező mindez, mivel pártja folyamatosan a demokratikus értékeket és a jogállamiságot kéri számon a kormányon. Ennek ellenére megelőlegezi, hogy ha újra hatalomra jut, akkor milyen típusú rögtönítélő bíráskodást fog bevezetni. – Megint kiderült, hogy akik demokráciáról papolnak, a lelkük mélyén nagyon is antidemokratikusak – fogalmazott az Alapjogokért Központ igazgatója.
– Azért, mert én mást gondolok a Színművészeti Egyetem működéséről, és úgy gondolom, hogy van mit jobbítani rajta, azért én azt érdemlem, hogy földönfutó legyek? – tette fel a kérdést Lajos Tamás. Hozzátette: ha egy polgári politikus tett volna ilyen kijelentéseket Alföldi Róbertre, már ettől lenne hangos az egész nemzetközi sajtó. A tipikus kettős mérce esetével állunk tehát szemben.
Szánthó Miklós szerint azt láthatjuk, hogy akik nem árulnak egy gyékényen a liberális holdudvarral, azokkal szemben minden eszköz megengedhető. Lajos Tamás azzal kapcsolatban, hogy egy interjúban az egyetemi forgatókönyvíró-képzés hiányáról beszélt, azt mondta, ezzel értelemszerűen arra utalt, hogy a képzés színvonalával vannak igen komoly problémák. Kovács István Diák Oscar-díján kívül ugyanis az egyetem nem sok mindent tud felmutatni ezen a területen. Az Oscar-díjas Nemes Jeles László például a közelében sem járt a Színművészetinek, Szász Attila ugyan járt az egyetemre, de producer szakra, Deák Kristóf pedig az egyetem gyártásszervező szakára járt. Herendi Gábor és Goda Krisztina, akik ma az egyik legsikeresebb rendezők, szintén elkerülték az intézményt, ahogy Köbli Norbert is.