Az Alapjogokért Központ augusztus 20-án indította el szemléletformáló kampányát, „Igazság, erő, felemelkedés – Együtt tesszük naggyá a Kárpát-medencét” címet viselő projektet, melyet Orbán Viktor sátoraljaújhelyi beszéde inspirált. Központi üzenete, hogy Magyarország számtalan megpróbáltatáson ment keresztül, mégis sikerült megmaradnia. Hazánk mindig akkor volt sikeres, amikor a régióban élő népekkel együtt tudott működni a nagyhatalmi érdekek szorításában. Ennek a kampánynak az első kisfilmjét Géczy Dávid, több nemzetközi díjjal is kitüntetett filmrendező készítette.
Az alkotómunkával kapcsolatban a rendező elmondta: festményszerűen képzelte el filmet, melyben többek közt megjelenik Benczúr Gyula Vajk megkeresztelése című alkotása, ahogy az ’56-os hősök egy ikonikus fényképe is. A historizáló szemlélettel szemben Géczy inkább a néző szemével képzelte el a történelmi eseményeket. Panyi Miklós úgy fogalmazott: igazi kihívás volt a koncepció kidolgozása, hogy egy család történetébe és erőfeszítéseibe illesszék a magyarság legfontosabb történelmi pillanatait és fordulópontjait. E mellett pedig az időszűke és a terjedelem is komoly feladatok elé állította a stábot. Géczy felidézte, hogy az idő szorítása miatt kevesebb CGI-t, számítógépes trükköt tudtak használni, ezért a szakma legjobbjaira hagyatkoztak mind a jelmeztervezés, mind a kaszkadőrök tekintetében.
Az Alapjogokért igazgatóhelyettese úgy fogalmazott, hogy minden egyes pillanat nagyon komoly munkát vett igénybe. Panyi Miklós kiemelte, hogy nagy volt a felelősségük abban tekintetben, hogy a filmben felelevenített több történelmi eseményről – például a tatárjárásról vagy a nándorfehérvári csatáról – nem készültek korábban filmek.
Panyi Miklós szerint a visszajelzések nagyon pozitívak, az emberek nagy többségének tetszik a film, melyet eddig több százezren láttak. Géczy Dávid szerint is a film osztatlan sikert aratott, ugyanis ő politikai hovatartozásra tekintet nélkül kapott dicsérő szavakat alkotásáért, ami igazán nagy öröm a mai Magyarországon. Panyi Miklós elmondta, hogy a kampány folytatásaként el fog készülni a kisfilm rövidített, egyperces változata is, amely tv-spotok formájában remélhetőleg több csatornán is futni fog. Emellett pedig folytatódik a következő hetekben az a közösségi médiakampány is, amely a magyarság Kárpát-medencei küldetését kívánja bemutatni.