Csütörtökön átadták a 3-as metróvonal felújított déli, a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszát.
Karácsony Gergely főpolgármester a megújult Határ úti állomáson tartott ünnepségen azt mondta, a jövő, a középső szakasz felújítása még sok kérdést felvet, de fontos lépés történt azért, hogy a 3-as metró igazi, XXI. századi szolgáltatása legyen „minden budapestinek és minden itt járónak”.
A főpolgármester kiemelte: a 3-as metró Magyarország legforgalmasabb közösségi közlekedési eszköze, és nemzeti ügy, hogy a kor elvárásainak megfelelően szolgálja az utazóközönséget. Ennek megfelelően széles körű együttműködés tette lehetővé a felújítását – tette hozzá.
Egy közhatalmat gyakorló politikusnak szembe kell néznie azzal, hogy előfordul, más fejezi be azt, amit ő elkezdett, és sokszor „örököl” döntéseket, amelyek kijelölik a jövő útját. Ezek között vannak, amelyeket szívesen vesznek, és vannak, amelyekkel kapcsolatban „felmerülnek kérdések”, de – folytatta – „ez nem az a nap, amikor kérdéseket teszünk fel, hanem amikor örülünk a közös sikernek”.
Elmondta: személyesen hívta meg a kormány képviselőit és elődjét, Tarlós Istvánt a rendezvényre. A volt főpolgármester vidéki útja miatt nem tudott jelen lenni, de köszönetét fejezte ki és örömét, hogy a beruházás egy fontos szakaszát át tudják adni – tette hozzá.
Karácsony Gergely megköszönte a felújítás finanszírozását az Európai Uniónak és a kormánynak. Megköszönte a tervezők és a kivitelezők munkáját, a budapestieknek pedig a türelmet.
Kiemelte: a koronavírus-járvány és a miatta kialakuló gazdasági válság sok mindent megkérőjelez abból, ahogy eddig éltünk. – Az, hogy a jövő útja a városokban is a zöld és fenntartható várospolitika, nem kérdéssé vált, hanem sokkal erősebb állítássá, mint korábban gondoltuk – jegyezte meg. Hozzátette: egy zöld, élhető város nem képzelhető el jó közösségi közlekedés nélkül, a főváros pedig elkötelezett a közösségi közlekedés további fejlesztése iránt. Ezek egy része – például a pesti fonódó villamoshálózat építése – épp azt is szolgálja, hogy a metró középső szakaszának felújításakor a kieső kapacitást pótolják.
Jelezte: tovább viszik elődeik jó politikáját, és küzdenek azért, hogy érvényesíteni tudják azokat a járműbeszerzési lehetőségeket, amelyekre a fővárosnak érvényes szerződése van. Példaként említette a trolibuszbeszerzést, amelyhez kérik a kormány további együttműködését.