Miskolcon mostanra az egekbe emelték a diákbérlet árát

A Fidelitas szerint a balliberális vezetés nem támogatja a fiatalokat, és így a település jövőjét sem.

2020. 11. 13. 12:52
Forrás: Fidelitas Miskolc
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miért drágább a diákbérlet Miskolcon, mint Budapesten? – tette fel a kérdést a miskolci Fidelitas Facebook-oldalán a szervezet elnöke. Hojnyák Dávid kiemelte, hogy az őszi jegyáremeléseket követően joggal érezhetik azt, hogy a miskolci városvezetés számára nem cél a miskolci fiatalság támogatása, miközben látják, hogy egy sor nagyvárosban sokkal olcsóbbak a diákbérletek. A politikus felsorolt számos magyar és közép-európai egyetemi központot, ahol lényegesen olcsóbb a tömegközlekedés a diákoknak.

– Debrecen, Szeged, Pécs, vagy éppen Kassa, Krakkó, Prága és Bécs olyan nagy múltú egyetemekkel és főiskolákkal rendelkező városok, ahol olcsóbb diákbérletekkel támogatják az ott tanulókat – emelte ki Hojnyák Dávid.

A miskolci Fidelitas elnöke a diákok nevében arra kérte Veres Pál miskolci balliberális polgármestert – mint egykori iskolaigazgatót – és a városvezetést, hogy támogassák a helyi fiatalokat, így a város jövőjét. – Ne legyen drágább a tömegközlekedés Miskolcon, mint Budapesten – szögezte le.

Ami a konkrétumokat illeti, utánajártak annak, hogy más településekkel összevetve mennyivel drágább Miskolcon a diákbérlet, és jelentős különbségekre bukkantak. Kassán a havi diákbérlet ára 10 euró, azaz körülbelül 3550 forint, míg Varsóban körülbelül 3900 forint.

Ám a lengyel fővárosban, ha a diák háromgyermekes családból származik, a szülőknek bejelentett munkahelye van, és még 21 évesnél fiatalabb, akkor körülbelül 8 ezer forint az éves bérlete.

Bécsben egy diák 19,6 euróért (alig több mint 7 ezer forintért) egy teljes tanévben használhatja a tömegközlekedést az iskola és az otthona között. A 26 év alattiak pedig fél éven keresztül 70 euróért (mintegy 25 ezer forintért) minden hálózaton igénybe vehetik a tömegközlekedést az osztrák fővárosban. Budapesten egy havi diákbérlet ára 3500 forint, Miskolcon ezzel szemben 4300.

A Fidelitas elnöke szerint a városvezetés nem támogatja a fiatalokat
Fotó: Fidelitas Miskolc

Hollósy András, a miskolci Fidesz–KDNP frakciószóvivője lapunk megkeresésére a drága miskolci diákbérlettel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy ez egyebek mellett amiatt is van, mert

ígérete ellenére Veres Pál polgármester egy év alatt sem nevezett ki válságmenedzsert a Miskolci Városi Közlekedési (MVK) Zrt.-hez.

A borsodi megyeszékhelyen az elmúlt hónapokban nem először kísérik botrányok a helyi tömegközlekedést. Az emberek először a járatritkítások miatt emelték fel a szavukat, hetekkel ezelőtt pedig az verte ki a biztosítékot, hogy Magyarországon példátlan, a közvélemény elképesztő felháborodását kiváltó gyakorlatot vezettek be szeptembertől az MVK Zrt.-nél: ha valakit a miskolci tömegközlekedési eszközök valamelyikén rajtakapnak, hogy jegy nélkül utazik, de hajlandó a helyszínen kifizetni az ötezer forintos bírságot, akkor egy öt jegyből álló tömböt kap, tulajdonképpen ajándékba. Ebből az egyiket, hogy folytathassa az utazást, el kell használnia, de a másik négyet megtarthatja. Hollósy András akkor úgy nyilatkozott, hogy az új pótdíjazási rendszer sérti a becsületes emberek jóérzését, és mellé még rossz üzenete is van annak, ha egy bliccelőt megjutalmaznak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.