Mostanra szinte biztos, hogy a 3-as metró középső szakaszának teljes felújítása nem kezdődik el szombaton: csak a metróállomások felújítása indulhat el, az alagúté nem. A BKV és az M3 metró alagútfelújítási munkálatait végző Swietelsky Vasúttechnikai Kft. között ugyanis továbbra sincs megállapodás Ez beláthatatlan csúszást okozhat a kivitelezésben! – figyelmeztet a Fidesz Budapest Facebook-oldala pénteki bejegyzésében.
Mint írták, azért lenne fontos egyszerre felújítani a metróalagutat és az állomásokat, mert csak így csökkenthető minimálisra a kivitelezésre szánt idő. – Ezért megfontolandó lenne, hogy újra összehangolják az egész projektet, és a beruházás egy esetleges későbbi kezdése esetén a metrópótlásra szánt autóbuszokat inkább a járvány miatti sűrítésre használják. A pótlóbuszok kérdését azért is kell átgondolni, mert akármilyen jól szervezett a metrópótlás, a pótlóbuszok mindig zsúfoltak, ugyanis a metrókapacitásnak csak a töredékét tudják ellátni. A koronavírus egyre gyorsabb terjedése miatt nem engedhetjük meg, hogy zsúfolt buszok közlekedjenek Budapesten – fogalmaztak.
Korábban arról számoltunk be, hogy miután a BKV múlt péntekig nem egyezett meg a Swietelskyvel, az október 30-as határidőt szűkre szabva meghosszabbították. Figyelemre méltó, hogy egészen tavasz óta nem igazán közeledett a két fél álláspontja, miután a Swietelsky 18 milliárd forintnyi többletköltséget követel, ám ebből a BKV csak nyolcmilliárdot ismer el. Eközben szombattól teljes vágányzár lép életbe a 3-as metró belvárosi szakaszán, ám kérdéses az intézkedés indokoltsága, ha nem zajlik kivitelezés az alagútban.