Veszélyesnek minősített átjárót sirat az észak-pesti baloldal

Súlyosan korrodálódott az istvántelki vasútállomás egyik felüljárója, ezért szakértői javaslatra a MÁV lezárta, elbontja. A másikat viszont felújítja, ez továbbra is használható. Rákospalota és Újpest baloldali képviselői mégis a rosszabbikon szeretnének átjárni. De miért?

Kerékgyártó György
2020. 12. 02. 11:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Meglepő követeléssel álltak elő XV. kerületi és újpesti baloldali politikusok. A helyszínen tartott sajtótájékoztatójukon Cserdiné Németh Angéla XV. kerületi polgármester elmondta, tavasszal vették észre, hogy a MÁV lezárta a két kerület határában álló istvántelki vasútállomás Rákospalota felé vezető felüljáróját, és azt el is fogja bontani. Hajdu László, a kerület országgyűlési képviselője azzal riogatott, hogy a vonattal hazaérkezők most a síneken kénytelenek átkelni, ami rendkívül veszélyes. Hozzájuk csatlakozott Varju László újpesti országgyűlési képviselő, aki elképesztőnek találja a helyzetet.

Hajdu László és Varju László Fotó: képernyőfotó az XVTV videójából

Mielőtt átfutnánk, miért meglepő, sőt inkább megmosolyogtató ez a tiltakozás, nézzük, kik is, akik a MÁV-tól a felüljáró felújítását követelik! Egyikük az a Németh Angéla, aki 2018-ban egy szórólapon azzal dicsekedett, hogy Hajdu László közbenjárásának köszönhetően a főváros biztosítja az újpalotai Zsókavár és Erdőkerülő utca felújítását. A munkálatok azóta sem kezdődtek meg, emellett Németh Angéla abban sem tudott sikeresen közbenjárni, hogy a Karácsony-féle önkormányzat végre hozzákezdjen az Újpalota és Zugló közötti felüljáró felújításához, amit pedig az előző fővárosi vezetés már betervezett. Másikuk az a Varju László, akinek a kerületében egyetlen útfelújítás sem kezdődött el, amit az előző ciklusban már beterveztek, ám aki azt azért el tudta intézni, hogy az ő irodája előtti járdát (és a környéken csak azt) frissen leaszfaltozzák.

Most pedig nézzük a felüljáróval kapcsolatos tényeket! A MÁV sajtóosztálya arról tájékoztatta a Magyar Nemzetet, hogy a Dugonics utca meghosszabbításában található gyalogos felüljárón acélszerkezeti korróziós károk, szelvénycsökkenések mutatkoztak, a soron kívüli szakértői célvizsgálat megállapításai alapján a gyalogos felüljáró azonnali és végleges lezárásáról intézkedtek, a szerkezetet elbontják.

Az átjárás Rákospalota felé azonban nem szűnik meg, hiszen a peron másik végén egy másik felüljáró is található. Ezzel kapcsolatban így tájékoztatta lapunkat a MÁV: „a Wysocki utca felőli gyalogos felüljárón soron kívül részleges járóburkolat-cserét végeztek a MÁV szakemberei, saját forrásból, a forgalom zavarása nélkül. A peron azon keresztül továbbra is biztonságosan megközelíthető”.

Érdemes tudni, hogy az állomástól alig háromszáz méterre található a Szerencs utcai sorompós kereszteződés, ahol szintben lehet átkelni a túloldalra. További tájékoztatásként a MÁV-tól megtudtuk, hogy várhatóan 2021. második negyedévében megújul a közelben a IV. kerületi Klára utcát és a XV. kerületi Pázmány Péter utcát összekötő Tavasz utcai gyalogos felüljáró is, ami a Rákosrendező és Rákospalota-Újpest állomások közötti vonalszakasz felett ível át.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.