Nem a legjobb előjel, hogy épp az A-Híd Zrt. nyerte a Lánchíd felújítására kiírt közbeszerzést. A közelmúltban ugyanis két olyan ügy is nyilvánosságra került, amelyekkel kapcsolatban felvetődött, hogy a kivitelező cég nem az elvárható gondossággal végezte a rá bízott feladatot.
Jó saru – rossz saru
Korábban épp egy híd építésénél merültek fel problémák: az A-Híd az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorciumban hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozóként vett részt az M0 autópálya hárosi Duna-hídja, a Deák Ferenc híd építésében. A hidat azonban többször is le kellett zárni, miután kiderült, hogy a alulméretezett sarukat építettek be, ezért azok folyamatosan tönkremennek.

Fotó: Mónus Márton / MTI
Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára novemberben egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy a konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd felelőtlenül járt el, hibázott a sarutípus kiválasztásánál.
Ki a felelős a használhatatlan medencéért?
Az A-Híd által épített Gyarmati Dezső Uszodánál is minőségi problémák merültek fel, a hétmilliárd forintból megépült uszoda mai napig zárva van. A Magyar Hang tavaly májusi cikke szerint az uszoda benti ötvenméteres medencéje vált használhatatlanná. A medence leeresztésekor ugyanis a csempeborítás egyenetlenségére lettek figyelmesek. A burkolat megbontása után kiderült, hogy a víz átszivárgott a csempén és az alatta található szigetelésen.

Fotó: MTI / Szigetváry Zsolt
A lap szerint a kültéri medencénél is felmerültek problémák: több helyen feljött a körülötte lévő burkolat, ami balesetveszélyes. A beszámoló online változatánál később frissítésként közzétették az A-Híd Zrt. nekik küldött nyilatkozatát, amelyet cikkünk végén mi is közlünk. A nyilatkozat lényege, hogy a problémák miatt indult szakértői vizsgálat még tart, a kerületvezetés állította le a javítást, és a létesítmény nem miattuk használhatatlan.
5 milliárddal többet fizethetnek Karácsonyék
Amint arról a napokban a Mandiner beszámolt, 5 milliárd forinttal drágábban újíthatja fel a Lánchidat a Karácsony Gergely vezette Budapesti Önkormányzat közelmúltban lezárult új közbeszerzési eljárásának nyertese, az A-Híd Zrt., mint amennyiért Tarlós István korábbi főpolgármester idején tette volna.