Vitézy: Dönteni kell a Galvani híd pesti úthálózatának helyéről

Vitézy Dávid szerint sürgős lenne minél előbb eldönteni, hogy a lakosság által támogatott nyomvonalak melyikén vezessen a Galvani-hídhoz a pesti oldalon kapcsolódó új úthálózat, különben olyan helyzet állhat elő, hogy a hidat kiépült úthálózat nélkül adják át. A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója ezért azt javasolja, hogy a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa a kérdést vegye napirendre a soron következő ülésén, és hozzon döntést Budapest és agglomerációjának a fejlődésére kiható ügyben.

Munkatársunktól
2021. 01. 15. 14:16
Vitézy Dávid szerint a tervezés alatt lévő Galvani híd jelentősen tehermentesítené a belvárost Fotó: KKBK
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lezárult az új Duna-híd úthálózatának pesti nyomvonalára vonatkozó társadalmi egyeztetés és hatásvizsgálat

jelentette be Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Facebook-oldalán, pénteken. Mint írta, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) által meghatározott hat nyomvonalverzió közül két olyan változat van, amely a válaszadói csoportok körében a válaszok alapján mérlegelés tárgyát képezheti: az egyik a 2-es változat, amely a Kiserdő szélén vezetett alagút megépítésével jár, a másik a 3-as, amely a Határ út mai nyomvonala alatt vezetett alagutat jelenti. Szavai szerint a kettő közötti különbség abban áll, hogy míg a Kiserdő alatt vezetett alagút távolabb van a Határ úti házaktól, de érinti az erdő területét, addig a Határ út alatt vezetett alagút esetén az erdő gyakorlatilag érintetlen marad, viszont az út közelebb kerül a házakhoz. Megjegyezte: a 2-es verzió alváltozatának tekinthető a Wekerlei Társaskör Egyesület által felvetett, Illatos-árok mentén húzódó, a Kiserdőn keresztül vezetett nyomvonalterv is, melyet a civil szervezet kérésére szintén megvizsgáltak, a vizsgálati eredményeket a weboldalon letölthető dokumentumként közzéteszik.

A lakosok a Kiserdőt nem érintő alagút megépítését támogatják a Galvani híd nyomvonalához

A két verzió közül

valamennyi válaszadói csoportban a 3-as verzió élvez nagyobb támogatást, a lakossági igényfelmérés eredménye, a kitöltők válaszai alapján tehát a Határ út alatt épülő, a Kiserdőt érdemben nem érintő alagút a leginkább preferált műszaki megoldás

– fogalmazott Vitézy, hozzátéve: mindez nem jelenti azt, hogy utóbbi változat kapcsán nem lenne fontos több műszaki kérdés megnyugtató tisztázása, például az alagút bejárati-kijárati szakaszainak megfelelő kialakítása, a sokáig tartó kivitelezés megfelelő szervezése, vagy a Wekerletelep örökségi értékű házainak statikai védelme kapcsán. Ezért ezeknek a kérdéseknek a további előzetes vizsgálatát is elvégeztük november folyamán – tájékoztatott a vezérigazgató, aki azt is közölte, hogy a részletes hatásvizsgálatokat, társadalmi egyeztetéseket összegző, az elvégzett munkáról készült jelentést közzétették a Budapesti Fejlesztési Központ honlapján. – Az összefoglaló jelentés alapján – folytatta – Fürjes Balázs államtitkár, az FKT ügyvezető alelnöke kezdeményezte az FKT döntését, az erről szóló, Karácsony Gergely főpolgármesternek és Gulyás Gergely miniszternek szóló levelét szintén közzétettük.

Vitézy Dávid arra is kitért:

amennyiben az úthálózat 2. szakaszáról nem születik időben döntés, olyan helyzet állhat elő, hogy a híd már megépült, átadták, az úthálózata viszont nincs teljesen kész.

Ennek minden káros hatása ekkor az érintett lakóterületeken jelentkezne. A Budapesti Fejlesztési Központ szakmai álláspontja szerint a nyomvonalváltozatok közötti döntés meghozatalához minden szükséges információ rendelkezésre áll, ezért

javasoljuk, hogy a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa a kérdést soron következő ülésén vegye napirendre, és hozzon döntést ebben az egész Budapest és agglomerációja fejlődésére kiható ügyben.

Az elvégzett munka nyomán a döntéshez minden szükséges információ rendelkezésre áll – közölte.

Mint ismert, Karácsony Gergely főpolgármester és Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter 2020 februárjában döntött arról: a belváros forgalomcsillapítása és a dél-pesti kerületek összekapcsolása, a külső kerületek közötti útvonalak rövidítése érdekében támogatja a Galvani híd megépítését, rajta 2x2 forgalmi sávval, széles kerékpárúttal és járdával, villamossal. A Galvani híd és a közvetlenül hozzá kapcsolódó körút tervezése azóta is zajlik, még az idei évben lezárul az előkészítése. A híd és a kapcsolódó körút első szakaszának terveit a www.ujdunahid.hu oldalon tették közzé 2020 őszén, lehetőséget adva a részletes véleményezésre.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.