Milliárdokat költ a kormány fővárosi fejlesztésekre
A Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár szerint a kormány gőzerővel folytatja a főváros megújítását.
Forrás: Facebook2021. 02. 13. 11:10
A jövőben kevesebbszer kell átszállni más járatra Fotó: MTI
Jobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Facebookon szombat reggel közzétett bejegyzésében Budapest közlekedésének kormányzati fejlesztéseiről beszélt.
Az államtitkár közölte: a kormány folytatja a budai fonódó villamoshálózat építését. A nagyközönségnek 2016 elején átadott budai fonódó villamoshálózat az elmúlt évtized egyik legnagyobb közlekedésfejlesztési sikere, a munka pedig most a Szent Gellért tértől délre eső részen folytatódik.
Fürjes Balázs kiemelte, hogy a fejlesztéssel kötött pályás közlekedési kapcsolathoz jutnak a diákok, az új szakasz érinti a BME kampuszait és az ELTE déli tömbjét is. Az Infopark és a családok kedvence, a Kopaszi-gát, valamint az Újbudán épülő új iroda- és lakónegyed megközelítése is könnyebb lesz a jövőben a közösségi közlekedéssel. A végállomás a Budafoki útnál lesz, a vonal csatlakozik majd a Déli Körvasút új, Nádorkert megállójához is.
Az államtitkár hangsúlyozta, a kormány célja a főváros folyamatos fejlődése, ezen belül szívügye a budapesti és környéki közösségi közlekedés folyamatos korszerűsítése. Ezzel ugyanis élhetőbb, tisztább levegőjű lesz a főváros, amelyet kevesebb közlekedési dugó terhel. A 2020-as 85 milliárd forint után idén a fővárosi és kerületi önkormányzatok együttesen 116 milliárdot kapnak Budapest működési kiadásainak fedezésére. A közösségi közlekedés működtetésére idén 12 milliárd forint az állami támogatás, csakúgy, mint tavaly, ezen felül egyes felújításokat és fejlesztéseket is a kormány finanszíroz. A kormány biztosítja a 3-as metró folyamatban lévő felújításának teljes, kétszázmilliárd forintos költségvetését. Idén 3,2 milliárd forint támogatás jut a fővárosi buszbeszerzésekre. 2020-ban és 2021-ben összesen 64 új, akadálymentes, légkondicionált busz megvásárlását finanszírozta a központi költségvetés Budapesten.
Fotó: MTI/Kovács Attila
A bejegyzés kitért arra is, hogy ebben az évben a kormány több mint tízmilliárd forintot fordít a HÉV-vonalak teljes felújításának előkészítésére, a HÉV járműcsereprogramjának megvalósítására, két új budapesti peremhíd, a Galvani és az Aquincumi híd tervezésére, az elővárosi vasút fejlesztésére. A kormány a főpolgármesternek tavaly tett javaslata alapján hatvanmilliárd forint értékben vállalja magára további jelentős budapesti városfejlesztések finanszírozását és megvalósítását, így tehermentesítve a fővárosi költségvetést. A budai fonódó villamoshálózat továbbfejlesztésén is már ennek jegyében, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának (FKT) döntése szerint kezdtek el dolgozni. A vonalszakaszra korábban már készültek tervek, de a kormány és az FKT döntése alapján ezek átdolgozása szükséges, hogy minimálisra lehessen csökkenteni a villamos építésével érintett fák számát és a parti gyalogos, kerékpáros útvonal végig akadálytalan legyen. Az itt élők, a területen rendszeresen közlekedők véleményét is figyelembe kell venni a fejlesztéseknél, ezért a BFK online kérdőíves felmérést indít, mely az alábbi linken érhető el: www.budaifonodo.hu
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.