A 3-as metróvonalhoz kapcsolódó aluljárók felújítását külön programban végezné el a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), illetve a főváros. Ennek elindítására azonban egyelőre nem került sor, és megkeresésünkre a fővárosi önkormányzat sem nyilatkozott még arról, mikorra tervezik – írta még február elején a portál.
Pedig Karácsony Gergely tavaly februárban, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának ülésén, majd határozatban megerősítve vállalta, hogy elindítja a programot. Eddig nem tette.
A Mandiner emlékezetet: a Tarlós István vezette előző kurzus által e célra 2020-ra előirányozott, mintegy kilencmilliárd forintot a jelenlegi főpolgármester előbb zárolta, majd el is vonta. A 2021-es büdzsébe pedig mindössze egy általános aluljáró-felújítási sor került be, 600 millió forintot alig meghaladó összeggel. Ez jelen állás szerint egyetlen aluljáró akadálymentesítésére sem lenne elég. Ráadásul a halogatás miatt akár jelentős forrásoktól is eleshet Budapest. Ez a program ugyanis nem csupán rendezettebb és korszerűbb, Budapesthez méltóbb aluljárókat eredményezne, hanem a metróvonal felújításához szükséges, teljes akadálymentesítéshez is elengedhetetlen. A teljes akadálymentesítés azt jelenti, hogy a metró minden állomásán, a szerelvényből kilépve a mozgáskorlátozottak számára is elérhető az utcaszint. Ez utóbbi feltétel teljesítésére pedig nem csupán a Tarlós István előző főpolgármester és a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége között született, a folyamatos egyeztetéseket és a döntésekbe való bevonást is előíró megegyezés kötelezi a fővárost, hanem – a portál információi szerint – a teljes metróprojekt uniós finanszírozási kritériumrendszere is.

A Mandiner megkereste a BKK-t, hol tart a teljes akadálymentesítéshez is elengedhetetlen aluljáró-felújítások ügye. Mint írták, a BKK nyílt közbeszerzési eljárások indítását tervezi e két megállóhoz kapcsolódó, fővárosi tulajdonú gyalogos aluljárók felújítási és a felszín akadálymentesítési munkáira.