Nagy vihart kavart a Városházán a Magyar Nemzet szerdai cikke, amely szerint két gyártó klímaprototípus-rendszerét teszteli a BKV a 3-as metrón, de egyelőre nem tudni, mikor és miből valósulhat meg a légkondicionálás a járműveken. Lapunk úgy tudja, cikkünk azért verhette ki a városvezetésnél a biztosítékot, mert
Karácsony Gergelyék pozitív sajtókampányt akartak építeni arra, hogy mindent megtesznek a metró klimatizálásáért, ezt pedig írásunk – amelyben emlékeztettünk a főpolgármester korábbi ígéreteire és kapcsolódó nyilatkozataira – meghiúsította. Úgy tudjuk, kommunikációs válaszlépésnek szánták azt a bejelentést, hogy a fővárosban többséget adó négy párt feljelentést tesz a 3-as metró kocsijainak felújítása miatt,
miután megkapták a felújítás vizsgálatáról készült BKV-jelentést.
Erről Gy. Németh Erzsébet, a humán területért felelős főpolgármester-helyettes beszélt a Demokratikus Koalíció közösségi oldalára feltöltött, szerda délutáni videóban. A főpolgármester-helyettes azt hangoztatta: már régóta mondják, hogy rossz döntés volt új szerelvények vásárlása helyett a „régi kriptaszökevényeket” felújítani, de szerinte az akkori városvezetés meghajolt Orbán Viktor akarata előtt. Kitért arra, hogy az önkormányzati választások után vizsgálatot rendeltek el, amit a BKV független szakértőkkel készíttetett el.

A Gy. Németh által említett szakértői jelentés azonban – amely 2020. augusztus óta a városvezetés kezében van – cáfolni látszik a DK-s politikus állításait. A BKV Zrt. által az M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújítása tárgyában megvalósított projekt független szakértői vizsgálata című dokumentum szerint ugyanis „a nagyfelújításra és az új járműbeszerzésekre tényadatokra alapozott költség-haszon elemzés készült. […] Az eredmények egyértelműen alátámasztották, hogy közgazdaságilag és pénzügyileg a megvalósult nagyfelújítás a kedvezőbb megoldás.” Az elemzés szerint „elmondható, hogy a nagyfelújítás akkor is jobb választás volt közgazdasági és pénzügyi értelemben, ha a nagyfelújított metróra a következő években 15 milliárd többletberuházásra (pl. klimatizálás) lesz szükség”.
A vizsgálati jelentést egyébként két hónappal ezelőtt tárgyalta a közlekedési vállalat felügyelőbizottsága, de csak a DK-s tagok akartak a dokumentum alapján feljelentést tenni, amit a többség leszavazott.
Azt, hogy kommunikációs porhintésről van szó, ugyancsak alátámasztja, hogy Gy. Németh korábban már próbálkozott feljelentéssel az ügyben. Három évvel ezelőtt ennek nyomán a BRFK korrupciós és gazdasági bűnözés elleni főosztálya ismeretlen tettes ellen nyomozást is indított, de a feljelentés megalapozatlannak bizonyult. Idekapcsolódik, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) 2015 szeptemberében határozatban megerősítette: a BKV mindenben jogszerűen járt el az M3-as metró járműveinek korszerűsítéssel egybekötött felújítására kiírt tenderen. A KDB jóváhagyta a BKV eljárást lezáró döntését.