Egymás után dőlnek ki a csontvázak a szekrényből a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.-nél (FKF). Míg nemrégiben a fővárosi vállalat Ecseri úti telephelyén tapasztalható visszásságokat tárta fel lapunk – például igazoltatás nélkül bárkit beengedtek a létesítménybe, amelynek területén a kötelező maszkhasználatot sem tartották be – most
az FKF Szállítók útján található telepéről derültek ki súlyos szabálytalanságok. A vállalat belső működését jól ismerő forrásunk szerint a telephelyre tucatszámra szállítják be a szeméttel teli kukákat, mert a szervezetlenség miatt a sérült vagy szerződésmegszűnés miatt lemondott kukák nincsenek kiürítve a visszaszállítás napjáig.
Hangsúlyozandó: teherautóval minden esetben tiltott a szeméttel teli kukák szállítása, ezenfelül pedig a Szállítók útjai telephelyre is tilos szeméttel teli kukákat bevinni. Úgy tudjuk, ezt már
több vállalati audit során is kifogásolták a cég középvezetői, de számos dolgozóban is megrökönyödést keltett annak a látványa, hogy patkányok dézsmálják a több napja ott álló szemeteskukák tartalmát.
Míg Karácsony Gergely főpolgármester folyamatosan az állítólagos zöldimázsával próbálja növelni népszerűségét, az FKF Szállítók útjai telephelyén
rutinszerűen öntik egybe a szeméttel teli kommunális és szelektív tartályokat,
holott hulladéktípustól függően, külön célgépekkel szortírozva kellene megtenniük.
Az is kérdéses, hogy mikor valósul meg az FKF-nek az az európai uniós támogatásból tervezett elektronikus rendszere, amelynek részeként csipekkel látnák el a kukákat. Bár a projekt a határidő végéhez közeledik, elég messze lehet a megvalósulástól, hiszen információnk szerint még a beruházás alapjául szolgáló, úgynevezett Quentin-rendszer sem működik. Ezzel kapcsolatos kérdéseinket elküldtük az FKF sajtóosztályának, ám lapzártánkig nem érkezett válasz.
A fővárosi vállalat Ecseri úti telepéről közölt feltáró riportunk után az FKF – mint korábban több leleplező anyagunkat követően – tűzoltásba kezdett. Úgy tudjuk, legutóbbi cikkünk nyomán szigorúbban ellenőriznek, s számos munkavállalót visszafordítottak, akik a teherbejáraton akartak gyalogosan közlekedni, valamint a belépőkártyák használatát is ellenőrzik.
Ám informátoraink szerint a személy- és tehergépjárművek raktereit továbbra is csak felületesen nézik át. Úgy tudjuk, hogy például az egykori tartályellátó csoport munkavállalói is úgy járnak be személygépjárművükkel, hogy nincs a telepre behajtási engedélyük,
ráadásul erről az üzemvezetőnek is tudomása van. Mint egyik forrásunk rámutatott: a felületes ellenőrzések miatt továbbra is bármit ki lehet vinni az üzem területéről.

Arról is értesültünk, hogy a dél-pesti hulladékszállítási üzem területén volt, akinek hirtelen megszűnt a vezetői pozíciója. Információink szerint L. József például ezt úgy tálalta a kollégáinak, hogy már nem kíván tovább főnök lenni, mert a végzettsége sincs meg az általa betöltött pozícióhoz. Az nem derül ki, hogy az említett vezető lemondott-e vagy lemondatták, ám az biztos, hogy
Karácsony Gergely bőven adós azon ígéretével, hogy a fővárosi cégek vezetőségét karcsúsítják, hiszen az FKF 12 igazgatója között annak ellenére alkalmaznak például hulladékgazdálkodási főigazgatót, hulladékkezelési igazgatót, valamint hulladékbegyűjtési és szállítási igazgatót, hogy ez a három titulus összevonható lenne egy fő hatáskörébe is, ahogyan a köztisztasági igazgató és köztisztasági főigazgató pozíciók is.