– Nem készül el ez soha – mondja nevetve az újságíró kérdésére a Lánchíd felújításán dolgozó munkás. A gyalogosforgalom elől jó néhány hete lezárt hídon a Ripost.hu forgatott, szerették volna megtudni, hogyan is állnak a munkálatok. A portál kisfilmjéből ugyanakkor az derül ki, hogy a területen gyakorlatilag szinte semmi sem történt a mai napig.
A videón jól látszik, hogy Karácsony Gergely brigádját totális szervezetlenség jellemzi, szemmel láthatóan nincs, aki irányítsa őket, összevissza lézengenek, többnyire céltalanul.
– Annyira nem megy a munka
– jegyzi meg egyikük, majd a társa hozzáteszi:
– A főnökök is szanaszét vannak.
A Lánchídon áthajtók vagy a lezárt gyalogosjárdán végigpillantók a videó tanúsága szerint legfeljebb unatkozó, bámészkodó vagy éppen ásítozó munkásokkal találkoznak, miközben a gyalogosok már több mint tíz hete – pontosan március 17-e óta – nem használhatják a hidat, állítólag azért, hogy darupályát és állványzatot építsenek.

Fotó: Magyar Nemzet/Havran Zoltán
A gyalogosok egyébként a felújítás 2023 augusztusára tervezett befejezéséig nem mehetnek át a hídon.
Korábban már megírtuk, a Tarlós István korábbi főpolgármester idején tett ajánlattal ellentétben
ötmilliárd forinttal drágábban újíthatja fel a Lánchidat
a Karácsony Gergely vezette budapesti önkormányzat közbeszerzési eljárásának a nyertese, az A-Híd Zrt.
Budapest városvezetése ezekkel a tényekkel szemben korábban azt állította, hogy szerintük épp a volt polgármester idején volt drágább a kivitelezésről szóló tenderen nyertes cég pályázata. Az akkori, 35,2 milliárdos ár azonban tartalmazta a Széchenyi téren található aluljáró felújításának a 13,5 milliárd forintos költségét is, ami a jelenlegi korszerűsítési tervekben nincs benne.
Karácsonyék 26,7 milliárdos költségű terveiben csak a híd felújításának az ára szerepel, s a baloldali magyarázkodás ellenére még ez is ötmilliárd forinttal drágább az előző főpolgármester idején nyertes ajánlatnál. A kivitelező szerint ez
egyértelműen a jelenlegi városvezetés időhúzására vezethető vissza,
mert miközben azt hangoztatták, hogy kormányzati támogatásra várnak, a Lánchíd műszaki állapota tovább romlott, ezért több acélszerkezetet és erősebb korrózióvédelmet kell alkalmazni.