A Galvani híd célja, hogy csökkentse az autós közlekedés által Budapestre nehezedő terhelést, ugyanis a dél-pesti agglomerációból a fővárosba özönlő több százezer autós reggelente hatalmas dugókat okoz. A teljes budapesti agglomerációból naponta egymillió autó érkezik, ezért a Budapest Fejlesztési Központ határozott elképzelése, hogy két új peremhídra feltétlenül szükség van a fővárosban. A főpolgármester a Népszavának adott nyilatkozatából kiderül, hogy Karácsonynak nem feltétlenül az autósok komfortérzete az elsődleges szempont, úgy fogalmazott: a Galvani híd nem önmagában érték Budapestnek. Mi több, feltételeket szabott a kormányzati forrásból megvalósuló hídépítésnek.
„A pesti fonódó villamos a Galvani hídhoz kért fővárosi hozzájárulás ára”
– mondta a Népszavának Budapest főpolgármestere. Karácsony Gergely megerősítette, amit nemrég Fürjes Balázs államtitkár bejelentett: a kormány és a budapesti önkormányzat konszenzus közeli helyzetben van, de a tervezési folyamat folytatásához bizonyos döntéseknek még meg kell születniük. A főváros a pesti oldalon kialakítandó egységes villamoshálózat kialakítására kér uniós forrásokat. A pesti fonódó a budaihoz hasonlóan kötne össze városrészeket, hogy fenntartható, gyors, jó minőségű közlekedési kapcsolatot kapjanak a Pest külső részein található lakótelepek lakói (Káposztásmegyer, Havanna, Újpalota) is.
Amennyiben a kormány a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában rábólint a főpolgármester alkujára, még mindig nyitott kérdés marad a híd nyomvonalának a vezetése. Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere a közösségi oldalán arról írt, hogy továbbra is elfogadhatatlannak tartja a két wekerlei civil szervezet által javasolt, Kispest baloldali polgármestere által támogatott Galvani-levezető útvonaltervet, amely a Kiserdőt szelné át.
„Ez a nyomvonal nem szerepelt a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa által kijelölt, majd részletesen vizsgált 6+1 nyomvonalváltozat között, amelyekről majd egy éven át tartó szakmai és társadalmi egyeztetés zajlott, bevonva minden szereplőt: önkormányzatokat, szakmai és civil szervezeteket és a lakosságot. Erről a tervről tehát nem mondhatta el a véleményét a széles nyilvánosság, sok ferencvárosi nem is ismeri” – írta a polgármester, aki hozzátette: a nyomvonal elvágja a József Attila-lakótelepet a Határ úti villamosvonaltól, a Napfény utcai idősek otthonától néhány méterre halad el, ellehetetlenítve annak működését és az ott élő időseket.
„Ez a nyomvonal értelmetlenné teszi a 2017-es sikeres tiltakozást, amely megmentette az erdőt, hisz kettészeli a Kiserdőt, melynek integritása megszűnik.
A hatásvizsgálatok alapján még állva maradt nyomvonalak közül ez jár a legtöbb fa kivágásával. A kivágott fákat nem lehet a helyszínen visszapótolni, legfeljebb cserjés telepítés lehetséges az adott területen, és Ferencvárosnak, Kispestnek és Budapestnek is végtelenül káros, hogy eltűnik egy fél erdő” – tiltakozott a Kispest által támogatott nyomvonalterv ellen Baranyi. Így nem tudni, hogy a két, baloldal által vezetett kerület hogyan jut majd egyességre, ugyanis a másik szóban forgó nyomvonal a Wekerletelep mellett húzódna, a lakók pedig joggal féltik otthonukat, és tiltakoznak a Határ út mentén fekvő nyomvonal ellen.