Következő mérkőzések
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc
Olaszország
21:002024. június 15.
Albánia

Karácsonyék tovább fokozzák a zűrzavart

Most üt vissza a főváros balliberális vezetésének elmúlt egy évet jellemző halogató politikája. Az autósokat ellenségnek tekintő Városháza legújabb közlekedésszervezési elképzelései miatt akár egész napos dugók is kialakulhatnak a városban.

2021. 06. 12. 6:45
Késett az előző cikluban megtervezett, pályáztatott rekonstrukció, most borítékolható a káosz Fotó: Teknős Miklós
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A mostani nagyprojektek – M3-as metró középső szakasza, Lánchíd, Blaha Lujza tér, pesti alsó rakpart – által előidézett káosz kapcsán kicsit hamisan érvel a főpolgármester – nyilatkozta a Magyar Nemzet kérdésére Tarlós István.

A volt főpolgármester szerint a hiba valójában a beruházások egyidejű indításából, hibás szervezéséből ered.

– Most látszik csak igazán, hogy mekkora hiba volt a Lánchíd és a Blaha Lujza tér 2019-re előkészített felújításának projektjét indokolatlanul, mondvacsinált okokból másfél évig megállítani – fogalmazott a volt városvezető.

Arra is felhívta a figyelmet, hogy

a Nyugati pályaudvar időszakos egyidejű lezárása tovább fogja fokozni a zűrzavart.

Késett az előző ciklusban megtervezett, pályáztatott rekonstrukció, most borítékolható a káosz
Fotó: Teknős Miklós

Tarlós István arra is reagált, hogy a főváros vezetése szerint a 2010–2019 között időszakban másfélszeresére nőtt a gépjárművek száma. – Bár a közlekedési szokások is változnak, de a forgalom volumenének van elsődleges összefüggése a gépjárművek számával. Nem tudom, hogy ezt a magas, ötvenszázalékos adatot honnan szedte a főpolgármester. Azt tudom, hogy a fővárosban a személygépkocsik száma 2010–2019 között 19-20 százalékkal, Budapesten és Pest megyében együtt 26-27 százalékkal emelkedett – pontosított a volt főpolgármester, hozzátéve: a kamionok és teherautók kérdése bonyolultabb, számuk nem függ össze az utazási szokásokkal. A volt városvezető hangsúlyozta: a keresztmetszeti forgalomszámlálásnak három módja ismert. – Van a kamerás számlálás, van a Waze okostelefonos navigáció adathalmaza és az útburkolatba épített hurokdetektorok, amelyek az áthaladó kerekeket számlálják. Mindegyik inkább lokális vagy részleges, és mindenképp közvetett eredményeket ad a városi forgalom egészének volumenére – indokolt a várospolitikus. Ami a Budapest Közút adatait illeti, Tarlós István úgy fogalmazott: ezeket forgalomirányításra és nem forgalomszámlálásra használják, pontos adatokkal időnként csak a hidakon telepített kamerák szolgálnak. Illetve a BKK-nak van „forgalomszimulátora”, ami lényegében egy szoftver, és ez is inkább a közlekedési lámpaidők kalkulálására szolgál. – Mindezek figyelembevételével a másfélszeres forgalomnövekedés kissé megbízhatatlan és túlzó adatnak tűnik – jegyezte meg Tarlós István.

„Budapesten sok dugó volt, Tarlós István főpolgármestersége idején ugyanis a másfélszeresére nőtt a városban az autóforgalom, viszont elmaradtak fontos beruházások, amiket most nekünk kell pótolni” – állította Karácsony Gergely a Facebook-bejegyzésében.

A főpolgármester arra reagált, hogy az általa „fékezhetetlen agyvelejűnek” nevezett Hollik István, a Fidesz kommunikációs igazgatója a közösségi oldalán megjegyezte: a belvárosban, csúcsidőben pár száz métert gyorsabban lehet megtenni gyalog, mint autóval. Sőt Karácsony azt is hozzátette: „Azt javasoltam képviselő úrnak, hogy ilyen esetben esetleg szálljon ki az autóból, és menjen gyalog.”

A főváros baloldali vezetése 2019 ősze óta hadjáratot folytat az autósok ellen, ami azzal kezdődött, hogy a legforgalmasabb útvonalakon biciklisávokat festettek fel, illetve kilátásba helyezték a haladási sebesség drasztikus csökkentését.

Az sem szolgálja a közlekedést, hogy miközben a másfél éves huzavona és ötmilliárd forinttal dráguló felújítás miatt a Lánchidat lezárják, azzal párhuzamosan a budai alsó rakparton is a munkagépeké a terep. És ezzel még nincs vége, az elképzelések szerint a Rákóczi úton is csak egy-egy sáv állna az autósok rendelkezésére, ami garantálja, hogy a közlekedési dugók egész napossá fognak válni a fővárosban.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.