Karácsony nem kockáztat, a választásig nem lesz dugódíj Budapesten

Karácsony Gergely választási programjában kijelentette: bevezeti a dugódíjat. Ehhez képest ebből csak az ígéret első fele, a dugó valósult meg, teljesen megbénítva Budapest közlekedését. A választási ígéret megvalósítása azért is késhet, mert a miniszterelnöki pozícióra pályázó főpolgármester nem meri vállalni sem a kormánnyal, sem az autósokkal való nyílt konfliktust, ezért a dugódíj bevezetésének a vitája a 2022-es országgyűlési választás utánra tolódik át.

2021. 06. 24. 7:45
Magyar Nemzet fotó: Mirkó István (MI) Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nincs napirenden a dugódíj kérdése a fővárosi önkormányzatnál – közölte a Magyar Nemzettel a Városháza sajtóosztálya. Mindezt megerősítette a Levegő Munkacsoport is, amely a dugódíj bevezetését szorgalmazza, és egy petíciót is indított a fővárosiak körében. Lukács András, a szervezet elnöke a Magyar Nemzetnek elmondta:

várják, hogy Karácsony Gergely főpolgármester beváltsa választási ígéretét és megtegyen minden tőle telhetőt a dugódíj bevezetéséért.

– Már Demszky Gábortól is azt kértük, hogy vezesse be a dugódíjat, a most indított petíciónk nem új keletű kezdeményezés. Értjük, hogy a felfokozott politikai hangulatban az országgyűlési választásig nem lesz bevezetve, ezért most csak azt kérjük a főpolgármestertől, hogy legalább a tanulmányt készítse el, hogy a választás után lehetőség legyen azt minél hamarabb tárgyalni – mondta el Lukács András. A Levegő Munkacsoport elnöke kitért arra, hogy a dugódíj bevezetéséről a kormánynak és a fővárosi önkormányzatnak közösen kell döntenie, ezért felvették a kapcsolatot Fürjes Balázs államtitkárral és Vitézy Dáviddal, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójával. Az államtitkár válaszlevelében tudatta: a kormány várja Karácsony Gergelytől a főváros által készített tanulmányt.

A fentiek értelmében a kormányfői szerepre készülő főpolgármester aligha vállalna kockázatot egy népszerűtlen intézkedés bevezetésével az országgyűlési választás előtt, ráadásul amennyiben nyerne, akkor már kormányfőként adhatna zöld utat a fővárosi útdíj bevezetésének és az autósok kiszorításának a belvárosból.

 

A főváros fejlesztéséért felelős államtitkár szerint a főpolgármester nem tiszteli a budapestieket
Fotó: Kurucz Árpád

Fürjes Balázs a Magyar Nemzetnek adott interjúban azt mondta: jó volna, ha a főpolgármester megtisztelné a budapestieket, odaállna eléjük, belenézne a szemükbe és őszintén megmondaná, tervezi-e a dugódíj bevezetését. És azt, hogy mikor és hogyan vet véget ennek a káosznak. Mint ismert, a főváros egyszerre indította el a Lánchíd és a rakpart felújítását úgy, hogy zajlik a 3-as metró felújításának a belvárosi szakasza, és júliustól megkezdik a Blaha Lujza tér felújítását is.

A Magyar Autóklub nem támogatja a dugódíj bevezetését. Kovács Kázmér, a szervezet jogi bizottságának a szakértője a Magyar Nemzetnek kifejtette:

jelenleg nem áll rendelkezésre a megfelelő infrastruktúra ahhoz, hogy bevezessék az útdíjat.

– Elengedhetetlen a közösségi közlekedés fejlesztése és a P+R parkolók számának a bővítése – mondta Kovács Kázmér. A Magyar Autóklub egyetért az élhető város koncepciójával, de nem egy kisebbségi csoport, a kerékpárosok teljes előnyben részesítésével, más csoportok kárára az infrastrukturális feltételrendszer megteremtése nélkül. Az autóklub nyílt levelében felszólította Karácsony Gergelyt, hogy a lezárások idejére adják vissza a kísérleti kerékpársávokat az autósoknak. Véleményük szerint a felfestett kerékpárutak azonnali forgalmi dugókat és balesetveszélyes helyzetet okoztak és okoznak a főváros úthálózatán.

Életkép Budapest belvárosából. A dugók már nem csak a csúcsidőszakban jellemzők
Fotó: Kurucz Árpád

A fővárosi közlekedési káoszt okozó Karácsonyt még a baloldaliak is bírálják. Somogyi Zoltán, a Political Capital alapítója az írta közösségi oldalán: Karácsony Gergely „értelmetlen, zsigerből autógyűlölő sávfelfestései” és dugói miatt vesz végső búcsút a baloldaltól. A baloldali politológus azért döntött így, mert a Hegyalja út is egysávos lett az autópályán bejövő autóknak egészen az Erzsébet hídig, így szombaton is dugó volt a fővárosban.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.