Pont úgy drágult a Blaha, mint a Lánchíd

Harmadával kerül többe Budapest egyik legforgal­masabb terének a felújítása most, mint fél éve. Ráadásul az eredeti tervekhez képest jelentősen csökkent a beruházás végső műszaki tartalma is. A Blaha esete erősen emlékeztet a Lánchídéra – írja a Vg.hu.

Forrás: vg.hu2021. 06. 23. 8:44
A csészealj, vagy gomba alakú csobogó, melyet 1968-ban adtak át Fekete Dániel tervei alapján és azóta többször átalakult, a Blaha Lujza téren. A tér a közeljövõben ötvenöt év után új, igényes karaktert kap egységes arculatú, a mai városi használati igényeket kielégítõ belvárosi közösségi térré alakul teraszokkal, találkozóhelyekkel és zöld szigetekkel, kellemes közlekedõ környezettel. A háttérben a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) autóbuszmegállói Fotó: Róka László Forrás: MTVA/Bizományosi: Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Áfa nélkül 3,591 milliárd forintba kerül a fővárosi Blaha Lujza tér felújítása – ez derült ki az európai közbeszerzési értesítőben megjelent tájékoztatásból. A feladatra a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az STR Mély- és Magasépítő Kft.-vel szerződött.

A bekerülés bruttósítva, az áfával számolva, 4,56 milliárd forint. Ez azért meglepő, mert a BKK alig két hete, június 7-én arról adott ki közleményt, hogy a projekt teljes forrásigénye bruttó 3,468 milliárd forint.

A két szám között csaknem 1,1 milliárd a különbség, s ennek kapcsán lapunk már hétfőn magyarázatot kért a fővárosi közlekedésszervezőtől, amely először válaszokat ígért, de ezek a tegnapi lapzártáig sem érkeztek meg.

A bruttó 4,56 milliárdos ár azért is szembeötlő, mert a még Tarlós István vezette Budapesti Közgyűlés 2019 májusában egy 4,167 milliárdos rekonstrukciós büdzsét fogadott el a tér fejlesztésére.

Karácsony Gergely főpolgármester részben éppen arra hivatkozva szabta át a komplett beruházást, mert racionalizálni kívánta a költségeket.

A Blaha Lujza tér. A háttérben a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) autóbuszmegállói
Fotó: MTVA/Róka László

Ehhez képest csaknem négyszázmillió forintos drágulás állt be úgy, hogy a Tarlós-féle koncepció műszaki tartalma jóval szélesebb volt, mint ahogy most a főváros megrendelte a Strabag leánycégétől a beruházást.

Eredetileg a felújítás kiterjedt a Blaha Lujza térre és közvetlen környezetére, új középülettel, a forgalomtechnikai munkák elvégzésével, növénytelepítéssel és az itteni gyalogos-aluljáró bővítésével. Ráadásul tartalmazta a Somogyi Béla utca átépítését is. A kivitelezés tervezett befejezése az idén december 31. lett volna.

Jelen állás szerint a júliusi munkaterület-átvételtől számítva legalább másfél év elteltével, 2022 végén lesz csak esedékes az átadás.

A teljes cikk ITT olvasható el.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.