„A kormányváltás után Magyarország nem lesz többé a kínai és orosz befolyás kísérleti terepe, hanem újra Európa centrumához fog tartozni. Az Orbán-rezsimet leváltó új magyar kormány egy erős, a demokráciát és jogállamiságot határozottabban védő Európa híveként fog szorosan együttműködni szövetségeseivel – írta Karácsony Gergely főpolgármester, miután Berlinben találkozott Annalena Baerbockkal, a német zöldek kancellárjelöltjével és társelnökével.
Amennyiben a német szövetségi választásokon a Zöldek győznek, és Annalena Baerbock kancellár lesz Németországban, jelentős változásokra kell felkészülnie az autósoknak.
A párt társelnöke 16 eurócentes benzináremelést és 130-as sebességkorlátozás bevezetését ígérte programjában.

Fotó: Facebook
Emlékezetes, hogy Karácsony Gergely főpolgármester első javaslatai közt volt, hogy „a teljes városra érvényes, csökkentett sebességű zónák” jöhetnek létre.
A javaslat pontosan így szólt: „A fő- és gyűjtőúthálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/h, a mellékúthálózat esetében a 30 km/h, a lakópihenő övezetekben 20 km/h maximális sebesség alkalmazásával csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága”.
A feltehetőleg drasztikus sebességkorlátozás bevezetésével még 2022-es választásig vár a főváros, ahogy a korábban megírtuk, a dugódíj bevetésével is. A népszerűtlen lépések elnapolása mellett Karácsony Gergely párbeszédet is kezdett azzal a Magyar Autóklubbal, amelynek javaslatait rendre figyelmen kívül hagyta. A főpolgármester a miniszterelnöki kampánya kezdetén ellátogatott az autós egyesülethez, a főpolgármesteri hivatal közleményében úgy fogalmazott: a felek egyértelműen kijelentették szándékukat, hogy a Magyar Autóklub és a Főpolgármesteri Hivatal új szakmai alapokra helyezi a közöttük lévő kapcsolatot és a jövőben operatív, szakmai együttműködést folytatnak egy élhetőbb, megfelelő közlekedési infrastruktúra kialakítása érdekében.