Nehezményezi a Magyar Kerékpárosklub, hogy Karácsony Gergely nem egyeztetett velük a napokban bejelentett közlekedési változtatásokról, többek között a nagykörúti lámpaprogramnak az autósok számára kedvező átállításáról, a kerékpársáv részleges leszűkítéséről, valamint a forgalomcsillapított utcák forgalom előtti újranyitásáról. A szervezet a Facebook-oldalán úgy fogalmazott:
ők is csodálkoznak, hogy a fővárossal meglévő együttműködési megállapodásuk ellenére velük nem, csak a Magyar Autóklubbal egyeztettek.
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint súlyos közlekedéspolitikai aránytévesztés a főpolgármester intézkedése a nagykörúti villamosok lassítására a 2012-ben bevezetett villamosbarát lámpaprogram felszámolásával. Vitézy kiemelte, hogy a Nagykörúton a legtöbb ember villamossal jár, háromszor annyian, mint autóval, és legalább tizenötször annyian, mint biciklivel. A 4-6-os villamosokat egy átlagos munkanapon 330-350 ezren használják.
A villamosbarát lámpaprogram felszámolása épp a legzöldebb közlekedési módot választó utasokat, naponta százezreket hoz hátrányosabb helyzetbe.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) is élesen bírálta Karácsony intézkedéseit. Mint közösségi oldalukon írták, Karácsony „egymásnak gyökeresen ellentmondó, szakmailag zavaros és a közösségi közlekedést súlyosan visszavető intézkedések bevezetését jelentette be”.
Bírálta Karácsonyt Donáth Anna, a Momentum európai parlamenti képviselője is.
„A budapesti, nagykörúti lámpaprogram (a 4-6-os villamos hátráltatása) és a biciklisávok áthelyezése hiba.
Olyan terv, amely nem egy befektetés, amiből a budapestiek profitálhatnak, hanem kiadás, mely sokba fog kerülni minden fővárosinak” – írta közösségi oldalán a politikus.