– Jár templomba?
– Járok. Azt nem mondom, hogy minden vasárnap ott vagyok, de igyekszem úgy szervezni az életemet, hogy jusson időm a szentmisékre is. Gyerekként rendszeresen ministráltam, az oltárnál megélt szolgálat közelebb vitt Istenhez. Egy férfi előtt – ha a szó primordiális jelentésében akar férfi lenni – eleve nem állhat más út, mint a szolgálat. Szolgálni Istent, hazát, családot. Aki nem szolgál, az a Sátánnal kerül egy platformra. Non serviam, azaz nem szolgálok – mondta Lucifer.
– Ön szerint fontos, hogy egy keresztény szemléletű portált egy hívő újságíró vezessen, vagy elég, ha csak kulturálisan keresztény?
– Hitelesebb, ha hívő keresztény vezeti, de véleményem szerint egy csupán „kulturálisan” keresztény újságíró is tud olyan munkát végezni, amivel a közerkölcsöt növeli, a krisztusi igazságot minél több emberhez eljuttatja. Ady Endre életvitele finoman szólva sem volt mindig túl keresztényi, az istenes verseit olvasva – személyes kedvencem Az Úr érkezése – mégis megerősödhet a Teremtőbe vetett hitünk.
– Rendkívül fiatalon lett főszerkesztő, augusztus elejétől vezeti a Vasárnapot. Beleilleszkedett már a kerékvágásba, mik az első tapasztalatok?
– Igen, valóban nem szokványos, hogy valaki 26 évesen egy országos lap főszerkesztője lesz. Nyilván bele kell nőnöm a kabátba, de szeretem a kihívásokat, és hiszem, hogy a Gondviselő segítségével helyt tudok állni. Ha pedig mégsem, az is tanulság lesz. A beilleszkedéssel nincs gond, ugyanis már eddig is a Vasárnapnál dolgoztam, ismerem a kollégákat, és jó viszonyt is ápolok velük.
– Egy keresztény szemléletű hírportálnak mit kell képviselnie a XXI. században? Melyek azok az alapértékek, amelyekből nem lehet engedni?
– A XX. századnak csak formai szempontból van jelentősége, a lényegnek vagy, ahogy ön fogalmaz, az alapértékeknek ugyanazoknak kell lenniük tértől és időtől függetlenül.
Isten egyik tulajdonsága, hogy nem változik. Ebből logikusan következik, hogy azok az erkölcsi alappillérek, amiket a kinyilatkoztatás során közölt velünk, ma is ugyanolyan szilárdak. Nekünk ezeket kell képviselnünk a XXI. században is.
A forma ellenben változik, nem is kicsit. 2021-ben képek, mémek és videók nélkül nem lehet hatásosan megszólítani az embereket. Így tehát fontos, hogy a cikkek írása mellett a vizuális tartalmakra is figyeljünk.