Miskolc közlekedési káosza mögött teljes szakmai alkalmatlanság áll nemcsak a vállalat, hanem a baloldali városvezetésben is – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek a miskolci Fidesz–KDNP-frakció szóvivője. Hollósy András közölte:
az elmúlt években a szakemberek helyett „haverokat”, álláshalmozó politikusokat ültettek be a felügyelőbizottságba, akik milliós fizetéseket zsebelnek be közpénzből.
– Teljesen nonszensz az a gyakorlat, hogy Magyarország legdrágább vonaljegyét árusítja ötszáz forintért Borsod-Abaúj Zemplén megye székhelye – jelezte az önkormányzati képviselő, hozzátéve: a bliccelőket eközben öt darab ajándék jegyben részesítik, a Diósgyőri VTK szurkolóktól pedig időközben elvették azt a jogot, hogy a hazai meccsekre ingyen utazhassanak. Arról is beszélt, hogy egyre több a biztonsági botrány is ezeken a járműveken:
a macsétás utas, a villamosvezető megtámadása és a tisztességes utasok molesztálása mindennapi jelenséggé vált.
– Ez márpedig megengedhetetlen és a szakmaiatlanság egy olyan csúcsa, amely közröhej tárgyává is vált – értékelt Hollósy András.
A helyi kormánypárti sajtótájékoztatón a szóvivő azt is elmondta:
sok miskolci dolgozó, aki az esti órákban végez a munkahelyén, nem tud hazautazni, aki pedig korán reggel kezd, nem tud eljutni munkába a miskolci tömegközlekedéssel.
– Azok az egyetemisták, akiknek este érkezik meg a vonatuk Miskolcra, nem tudnak eljutni az egyetemre, azok pedig, akik a belvárosban akarnak beülni egy étterembe, este már csak taxival mehetnek haza – fejtette ki Hollósy András, aki arra is figyelmeztetett, hogy hamarosan véget ér a nyári iskolai szünet, és szeptembertől már egyre több gyermekre is vigyázni kell utazás közben, emiatt nőni fog a felnőtt utazóközönség létszáma is. – Mindezek okán felszólítjuk a városházát és a miskolci baloldalt, hogy állítsák vissza a tisztességes, fair menetrendet és a biztonságos utazási körülményeket. A közbiztonsági problémák orvoslása érdekében ugyancsak felszólítjuk őket, hogy haladéktalanul hozzanak létre speciális közlekedési rendészetet, ami a járműveken és a megállókban biztosítani tudja a rendet, és meg tudja védeni az egyedül utazó gyermekeket is – közölte a szóvivő.
Nem először szembesül Miskolc a közösségi közlekedés káoszával. Tavaly egyszerre zárták le a főbb csomópontokat felújítás miatt, amely forgalmi dugókhoz vezetett, sőt
másfél év alatt csaknem ötvenszer változott a tömegközlekedés menetrendje.
Több járat törlésére, ritkításokra is sor került, amelynek megoldása közel két éve várat magára.